Google wprowadza Showcase dla polskich wydawców i będzie płacił za treści. Już 47 redakcji
Google ma kontynuować rozmowy z kolejnymi wydawcami, do których skierowany jest program Showcase (fot. materiały prasowe)
Google wprowadza w Polsce nowy produkt i program licencjonowania treści dla wydawców informacyjnych - Showcase w Wiadomościach Google. Do programu przystąpiło 27 polskich wydawców, w tym Wprost, NaTemat, Spider’s Web, 300Gospodarka, Lublin24 czy TuŁódź. Za udział w programie otrzymają miesięczne opłaty licencyjne od Google.
Showcase w Wiadomościach Google to produkt, dzięki któremu użytkownicy i użytkowniczki mogą zobaczyć, jakie artykuły z informacjami redakcje uznały za najważniejsze, a także poznać dodatkowe informacje kontekstowe o wydarzeniach dzięki panelom przygotowywanym bezpośrednio przez te media. Panele z treściami pochodzącymi od uczestniczących w programie wydawców będą od dzisiaj
widoczne dla użytkowników i użytkowniczek w Polsce poszukujących informacji w Wiadomościach Google oraz Google Discover.
Prawie 50 redakcji dołączyło do projektu Google'a
Do programu na starcie przystąpiło 27 wydawców, reprezentujących 47 różnorodnych redakcji, w tym media ogólnokrajowe, regionalne, specjalistyczne i lokalne - takie jak Wprost, NaTemat, Spider’s Web, 300Gospodarka, Lublin24 czy TuŁódź.
"Platforma ta pozwoli nam jeszcze lepiej kontrolować to, jak nasze treści widziane są przez naszych czytelników. Zamierzamy wykorzystywać Showcase nie tylko do promocji ważnych newsów, które regularnie przynosimy na rynek medialny, ale również do prezentowania naszych najlepszych felietonów i materiałów premium w atrakcyjnej dla czytelników formie – zaznacza Przemysław Pająk, redaktor naczelny Spider’s Web.
Uczestniczący w programie wydawcy informacyjni mają dostęp do różnorodnych formatów paneli w Showcase, które mogą np. wskazywać powiązane artykuły i prezentować odbiorcom wydarzenia na osi czasu. Panele - obecnie dostępne w usługach Wiadomości Google i Discover - dają mediom więcej kontroli nad tym, jak prezentowane są wiadomości pochodzące z ich redakcji oraz przekierowują czytelników i czytelniczki do pełnych artykułów na ich stronach. Oprócz przychodów, jakie wydawcy uzyskają dzięki powiększeniu grona swoich odbiorców, media uczestniczące w programie otrzymują również miesięczne opłaty licencyjne od Google. Google ma kontynuować rozmowy z kolejnymi wydawcami, do których skierowany jest program Showcase.
W programie Google uczestniczą FT, Der Spiegel czy The Telegraph
Od światowego ogłoszenia Showcase w Wiadomościach Google w październiku 2020 roku, firma uruchomiła produkt w kilkunastu krajach, w tym Australii, Kanadzie, Irlandii, Niemczech, Włoszech, Indiach czy Wielkiej Brytanii, z udziałem mediów takich jak np. brytyjskie "The Financial Times" i "The Telegraph" oraz niemieckie "Der Spiegel" i "Die Zeit". Ponad 90 proc. redakcji partycypujących w Showcase reprezentuje lokalne lub regionalne media.
Wydawcy informacyjni uczestniczący w Showcase w Wiadomościach Google (stan na 9 lutego 2022):
- Antyweb
- Bezprawnik
- Biała się dzieje
- Bizblog
- Defence 24
- DoRzeczy
- Dzień Dobry Bełchatów
- ECHOmedia.info
- eLuban.pl
- gostynska.pl
- halogorlice.info
- INNPoland
- Ino.online
- jarocinska.pl
- KCI - www.kutno.net.pl
- Klodzko 24
- korso.pl
- korso24.pl
- korsokolbuszowskie.pl
- korsosanockie.pl
- krotoszynska.pl
- limanowa.in - portal informacyjny
- Lublin24
- Łuków24
- Moja Ostrołęka
- naTemat
- Niezależna.pl
- Nowe Świecie
- Nowa Ruda 24
- PortalPlock.pl
- rawicz24.pl
- Spider’s Web
- TerazGostynin.pl
- TKO.pl
- Tuba Łęcznej
- TuŁÓDŹ Sp. z o.o.
- wBieszczady.pl
- wpolityce.pl
- Wprost
- Wspólnota Lubartowska
- Wydawnictwo Sztafeta sp. z o.o.
- Zabkowice.pl
- zpleszewa.pl
- zwielkopolski24.pl
- Życie Kalisza
- 300Gospodarka
- 300POLITYKA
(BAE, 09.02.2022)