Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: telewizja

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Luty 03, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Rocznie 23,8 mln zł z opłaty audiowizualnej od podmiotów VoD

Porównanie czwartego kwartału 2020 z czwartym kwartałem 2021 roku wykazuje, że wpływy z tzw. podatku od Netflixa wzrosły z 4,9 mln zł do 7 mln zł (fot. Gary Barnes/Pexels)

Łącznie 23,8 mln zł opłaty audiowizualnej wpłaciły podmioty wideo na żądanie w 2021 roku. W samym czwartym kwartale było to 7 mln zł.

Tak zwany podatek od Netflixa obowiązuje od lipca 2020 roku. Opłata w wysokości 1,5 proc. przychodu pobierana od dostawców VoD jest przekazywana do Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej. Przepis o nowej opłacie audiowizualnej został wprowadzony w tzw. trzeciej tarczy antykryzysowej przygotowanej przez rząd.

Czytaj też: HBO Max rusza w Polsce 8 marca. Nowa oferta i zniżka. Ceny warto znać

"Łączna kwota wpłat od audiowizualnych usług medialnych z tytułu art. 19 ustawy o kinematografii w 2021 r. wyniosła 23 773 057,04 zł. Wpłaty za IV kwartał zeszłego roku wynoszą obecnie 7 008 754,48 zł" - przekazała "Presserwisowi" Aleksandra Świerczewska, rzeczniczka PISF.

Dla porównania za czwarty kwartał 2020 roku podmioty VoD wpłaciły 4,9 mln zł.

PISF nie podaje, które podmioty wniosły opłaty.

(KOZ, 03.02.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.