Kolejne zmiany w biurze reklamy WP  |  Chief growth officer w Media&Leads  |  Rynkowy udział Canal+ Extra 1 z Ligą Mistrzów  |  "Malanowski. Nowe rozdanie" w przyszłym roku  |  "Serwis klimatyczny" na antenach Polskiego Radia  |  Tele 5 planuje produkcję  |  Kampania Antyradia  |  Nowy magazyn w dziennikach Polska Press  |  Prasa branżowa wydawana jest głównie w druku i głównie dla mężczyzn  |  Mediaboard  |  Biddable director w Zenith  |  Szefowa marketingu w Atos  |  F25 produkuje film  |  YouTube po decyzji sądu może używać znaku Shorts  |  Sky zapłaci setki milionów funtów za błędne obliczenia reklamowe  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Kolejne zmiany w biurze reklamy WP  |  Chief growth officer w Media&Leads  |  Rynkowy udział Canal+ Extra 1 z Ligą Mistrzów  |  "Malanowski. Nowe rozdanie" w przyszłym roku  |  "Serwis klimatyczny" na antenach Polskiego Radia  |  Tele 5 planuje produkcję  |  Kampania Antyradia  |  Nowy magazyn w dziennikach Polska Press  |  Prasa branżowa wydawana jest głównie w druku i głównie dla mężczyzn  |  Mediaboard  |  Biddable director w Zenith  |  Szefowa marketingu w Atos  |  F25 produkuje film  |  YouTube po decyzji sądu może używać znaku Shorts  |  Sky zapłaci setki milionów funtów za błędne obliczenia reklamowe  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Kolejne zmiany w biurze reklamy WP  |  Chief growth officer w Media&Leads  |  Rynkowy udział Canal+ Extra 1 z Ligą Mistrzów  |  "Malanowski. Nowe rozdanie" w przyszłym roku  |  "Serwis klimatyczny" na antenach Polskiego Radia  |  Tele 5 planuje produkcję  |  Kampania Antyradia  |  Nowy magazyn w dziennikach Polska Press  |  Prasa branżowa wydawana jest głównie w druku i głównie dla mężczyzn  |  Mediaboard  |  Biddable director w Zenith  |  Szefowa marketingu w Atos  |  F25 produkuje film  |  YouTube po decyzji sądu może używać znaku Shorts  |  Sky zapłaci setki milionów funtów za błędne obliczenia reklamowe  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Temat: radio

Dział: RADIO

Dodano: Styczeń 24, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Jest już w Sejmie projekt Suskiego o większej liczbie polskich piosenek w radiu

Joanna Lichocka nie popiera rozwiązań zaproponowanych przez Marka Suskiego (fot. Piotr Molecki/East News)

Do Sejmu trafił już firmowany przez Marka Suskiego z Prawa i Sprawiedliwości projekt nowelizacji ustawy medialnej, zwiększający udział polskiej muzyki w radiu. Przeciwniczką zmiany przepisów jest jednak inna posłanka PiS Joanna Lichocka.

Zgodnie z projektem rozgłośnie mają przeznaczać co najmniej 50 proc. miesięcznego czasu nadawania na polskojęzyczne utwory, z czego co najmniej 80 proc. między 5 a 24. Obecnie polska muzyka musi zajmować 33 proc. czasu, z czego co najmniej 60 proc. w godz. 5-24. Utwory debiutantów miałyby być liczone nie jak teraz - czyli podwójnie - a potrójnie.

Czytaj też: PiS chce więcej polskiej muzyki w radiu. "Trudno znaleźć słowa, aby to skomentować"

"Rozwój i promocja twórczości"

Według posłów PiS "projektowana zmiana ustawy stanowi mechanizm wsparcia i promocji dla krajowych wykonawców utworów słowno-muzycznych". Ich zdaniem mechanizm ten jest "niezbędny z uwagi na straty, jakie spowodowała w branży muzycznej epidemia wirusa SARS-CoV-2". Przekonują, że "zapewnienie większego udziału polskojęzycznych wykonawców w audycjach radiowych jest działaniem związanym z wyrównywaniem ich szans na rozwój i promocję twórczości".

Posłowie próbowali też analizować rynek serwisów strumieniowych i w uzasadnieniu ustawy napisali: "Wprawdzie rozwijający się przekaz w mediach elektronicznych, w szczególności za pośrednictwem płatnych serwisów i platform, daje wykonawcom możliwość publikacji utworów, jednak nie można traktować tej możliwości na równi z możliwością dotarcia do publiczności. Ta druga wiąże się bowiem z promocją utworu i artysty, której tradycyjne sposoby w okresie pandemii uległy istotnej degradacji". Dalej posłowie piszą: "Artyści posługujący się językiem polskim są dotknięci skutkami takiego stanu rzeczy w stopniu o wiele większym niż artyści, którzy tworzą w językach znacznie powszechniejszych na świecie, takich jak angielski czy hiszpański. Najbardziej popularne cyfrowe platformy muzyczne znacznie lepiej promują artystów tworzących w takich językach niż w języku polskim".

Niezgoda wewnątrz PiS

Rozwiązanie proponowane przez polityków PiS krytykuje branża radiowa, ale nie brakuje również przeciwników zmian w samej partii. Posłanka PiS Joanna Lichocka powiedziała w Polskim Radiu 24, że nie popiera rozwiązań zaproponowanych przez Marka Suskiego. Jej zdaniem obecne przepisy są wystarczające.

Czytaj też: Radio 357 wydało w 2021 roku 9,05 mln zł. Nowy cel: milion

Już od 2012 roku ustawa o radiofonii i telewizji reguluje, ile polskich piosenek musi być emitowane w ciągu dnia (od 5 do 24) - najpierw było to 40 proc., od 2013 roku - 50 proc., a od 2014 roku - 60 proc.

(KOZ, 24.01.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.