Nielsen: w co piątym domu telewizor jest wykorzystywany do oglądania VoD
Już niemal w połowie domów jest telewizor typu Smart (fot. Pixabay)
21 proc. gospodarstw domowych deklarowało w 2021 roku wykorzystywanie telewizora do oglądania treści wideo na żądanie - wynika z corocznego badania "Establishment Survey" Nielsen Media. To więcej niż w 2020 roku - 15 proc. i w 2019 - 8 proc.
Telewizor do oglądania tylko tradycyjnej telewizji wykorzystywało w 2021 roku 71 proc. gospodarstw, podczas gdy w 2020 roku - 78 proc., a w 2019 roku - 82 proc.
Czytaj też: Film "Don’t Look Up" bije rekord Netflixa pod względem tygodniowej oglądalności
Z danych Nielsena wynika, że wzrósł udział gospodarstw domowych posiadających telewizor typu Smart - z 39 proc. w 2020 roku do 48 proc. w 2021 roku, ale faktycznie podłączone do internetu telewizory ma tylko 35 proc. gospodarstw (w 2020 roku - 27 proc.).
Jak już informowaliśmy w "Presserwisie", zwiększył się odsetek gospodarstw z telewizją kablową (z 28 proc. w 2020 roku do 33 proc. w 2021 roku), a jednocześnie mniej domów ma dostęp tylko do telewizji naziemnej (spadek z 35 proc. do 31 proc.).
- Istotną rolę we wzroście popularności usług telewizji kablowej odgrywa pakietyzacja usług z szerokopasmowym internetem, operator kablowy to jednocześnie najczęstszy dostawca internetu - komentuje Joanna Kopeć, senior media research executive w Nielsen Media.
"Establishment Survey" to cykliczna aktualizacja badania założycielskiego Nielsen Media, mierzącego oglądalność mediów w Polsce. Aktualizacja odbywa się na podstawie dwóch fal badania, obejmujących łącznie 8 tys. wywiadów bezpośrednich wspomaganych komputerowo (CAPI), przeprowadzonych w okresie od czerwca do sierpnia i od września do listopada 2021 roku.
(KOZ, 20.01.2022)