Trendy biznesowe w wyszukiwarce Google w 2021 roku, które przydadzą się marketerom
Frazy związane z zakupami online były popularne w Google - tu akurat nie ma zaskoczenia (fot. pixabay.com)
Google publikuje raport "Rok w wyszukiwarce 2021 B2B", który pokazuje, co interesowało użytkowników i które trendy mogą wykorzystać przedsiębiorcy i marketerzy.
Trendy przedstawione w raporcie - oparte na analizie milionów wyszukiwań w Google z całego świata - pokazują, że chociaż w pewnych obszarach ostrożnie próbujemy wrócić do dawnych przyzwyczajeń, to są i takie aktywności życiowe, w których przez ostatnie dwa lata wyrobiliśmy sobie zupełnie nowe nawyki.
Częściej pytaliśmy o restauracje
Z danych z wyszukiwarki Google wynika m.in., że o 400 proc. rok do roku wzrosło w Polsce wyszukiwanie hasła "kiedy otwarte restauracje", a o 25 proc. częściej wpisywaliśmy "sukienka na wesele" w Polsce.
Mimo chęci wychodzenia i spotykania się z ludźmi, nadal dużą popularnością cieszyły się eventy i spotkania online. 70 proc. częściej globalnie wyszukiwana była fraza związana z hasłem "gry online ze znajomymi".
Częściej niż w ubiegłym roku poszukiwaliśmy miejsc na świeżym powietrzu. O 150 proc. częściej wyszukiwane były globalnie hasła zawierające frazy: "miejsce z ogródkiem blisko mnie", "restauracja z miejscami na zewnątrz blisko mnie", a o 100 proc. wzrosła popularność hasła "bilety do zoo".
Czytaj więcej: Euro 2020, Krzysztof Krawczyk i spis powszechny -
tych haseł szukaliśmy w Google w 2021
Wzrosło także zainteresowanie innymi rozrywkami. O 500 proc. zyskało na popularności globalnie hasło "w teatrach teraz” - w okresie od sierpnia do października w porównaniu z analogicznym okresem z roku poprzedniego. 50 proc. częściej w Polsce wyszukiwane było hasło "wodny plac zabaw".
Praca w domu sprawiła, że zaczęliśmy inwestować w swoje mieszkania. O 100 proc. wzrosło zainteresowanie hasłem "pomysły na urządzenie podwórka", o 400 proc. popularniejsze globalnie było hasło "tanie pomysły na małą łazienkę".
Nie zrezygnowaliśmy z usług online
W 2021 roku szukaliśmy też sposobów, aby żyć ekologiczniej. Globalne wyszukiwanie hasła "ładowanie pojazdów elektrycznych" wzrosło o 100 proc., o 70 proc. w Polsce zyskały na popularności wyszukiwania w Polsce z frazą "…do fotowoltaiki", a o 200 proc. w okresie od sierpnia do października wzrosło globalnie wyszukiwanie "kalkulatora kredytu mieszkaniowego".
Mimo względnego powrotu do normalności, nadal korzystaliśmy z usług online, w tym aplikacji zakupowych – liczba wyszukiwań hasła wzrosła o 80 proc. – oraz zamówień dostaw jedzenia (wzrost o 70 proc.).
Częściowo wróciliśmy też do podróży. Globalna popularność hasła "wypady blisko mnie" wzrosła o 100 proc., a o 50 proc. w Polsce wzrost zaliczyło hasło "walizki podróżne".
(BAE, 14.01.2022)