Polsat Play na czele kanałów lifestylowych w 2021 roku. Polsat Cafe przed HGTV
Polsat Play był liderem w grupie ogólnej, a TVN Turbo - w grupie komercyjnej, czyli wśród widzów 16-49 lat (fot. Andres Ayrton/Pexels)
W 2021 roku Polsat Play był najchętniej oglądanym kanałem lifestylowym wśród wszystkich widzów, a Polsat Cafe wyprzedził HGTV. W grupie komercyjnej prowadził TVN Turbo.
W grupie ogólnej Polsat Play (Grupa Polsat) miał 0,62 proc. udziału w rynku, co oznacza wzrost z 0,58 proc. w 2020 roku. Drugi TVN Turbo (TVN Grupa Discovery) poprawił wynik z 0,57 proc. do 0,6 proc. Na trzecią pozycję awansował TVN Style (TVN Grupa Discovery), utrzymując udział na poziomie 0,47 proc. Udział Polsat Cafe (Grupa Polsat) wzrósł z 0,36 proc. do 0,4 proc., a HGTV (TVN Grupa Discovery) - spadł z 0,48 proc. do 0,39 proc.
W pierwszej dziesiątce kanałów lifestylowych znalazły się również: TLC (TVN Grupa Discovery) - 0,21 proc. (0,21 proc. także przed rokiem), Food Network (TVN Grupa Discovery) - 0,17 proc. (spadek z 0,2 proc.), TVP Kobieta (Telewizja Polska) - 0,15 proc. (nadaje od 8 marca 2021 roku), Travel Channel (TVN Grupa Discovery) - 0,13 proc. (0,13 proc. także przed rokiem) i Canal+ Domo (Canal+ Polska) - 0,12 proc. (spadek z 0,13 proc.).
W grupie komercyjnej liderem był TVN Turbo, zdobywając 0,92 proc. udziału wobec 0,93 proc. rok wcześniej. Na drugim miejscu znalazł się Polsat Play - 0,72 proc. (wzrost z 0,65 proc.), a na trzecim - TVN Style - 0,67 proc. (spadek z 0,7 proc.). Ponadto w pierwszej piątce znalazły się też: Polsat Cafe - 0,46 proc. (wzrost z 0,4 proc.) i HGTV - 0,39 proc. (spadek z 0,55 proc.).
Dane: Nielsen Media.
(KOZ, 13.01.2022)