Nielsen: więcej gospodarstw z telewizją kablowo-satelitarną, a mniej z jedynie naziemną
Obecnie w Polsce jest według Nielsena 14,28 mln gospodarstw odbierających telewizję (fot. Cleyder Duque/Pexels)
Przybywa gospodarstw domowych z telewizją kablowo-satelitarną, mniej domów ma natomiast dostęp jedynie do telewizji naziemnej - wynika z danych Nielsen Media, do których dotarł "Press".
Według Nielsena na początku stycznia 2022 roku w Polsce było 14,28 mln gospodarstw odbierających telewizję, czyli o 0,4 proc. więcej niż rok wcześniej (wzrost o 52 tys.).
Odsetek gospodarstw z telewizją kablowo-satelitarną rok do roku wzrósł z 64,7 proc. do 69,2 proc., tj. z 9,2 mln do 9,87 mln. Mniej domów miało antenę satelitarną - ich udział spadł z 36,5 proc. do 35,8 proc. (tj. spadek z 5,19 mln do 5,11 mln), ale więcej wykupywało kablówki - wzrost z 28,2 proc. do 33,4 proc. (tj. z 4,01 mln do 4,76 mln).
Tylko z telewizji naziemnej korzystało 30,9 proc. gospodarstw z dostępem do TV, podczas gdy rok wcześniej - 35,3 proc. To oznacza, że ich liczba zmniejszyła się z 5,03 mln do 4,41 mln. Odsetek domów z jedynie anteną eterową jest najniższy od cyfryzacji naziemnej telewizji w 2013 roku.
(KOZ, 12.01.2022)