Telewizja płatna przeżywa rozwój w Afryce, widownia wzrośnie o 18 mln
Według raportu opublikowanego przez Digital TV Research liczba abonentów wzrośnie o 46 proc. (fot. Pexels.com)
W latach 2021-2027 w Afryce przybędzie 18 mln abonentów płatnej telewizji, co razem z już istniejącą bazą odbiorców da ich w sumie 57 mln.
Według raportu opublikowanego przez Digital TV Research liczba abonentów wzrośnie w tym okresie o 46 proc., ale przychody z płatnej telewizji wzrosną tylko o 35 proc., co oznacza, że abonenci będą płacić mniej. Przychody osiągną 6,46 mld dol. do 2027 roku, w porównaniu z 4,78 mld dol. w roku 2021.
(screen: Broadbandtnews.com)
Trzy grupy obejmują 90 proc. abonentów płatnej telewizji w Afryce. Multichoice, za pośrednictwem swoich platform DStv i GOtv, pozostanie liderem – z 20,8 mln abonentów oczekiwanych do 2027 roku. Pozostali nadawcy to StarTimes (18,4 mln) i Canal Plus (11,2 mln).
(MAC, 11.01.2022)