Szef Bloomberga i dziennikarz "NYT" tworzą nową globalną firmę medialną
Ben Smith był wcześniej naczelnym Buzzfeed (fot. Wikimedia Commons/Neon Tommy)
Justin Smith, dyrektor generalny Bloomberg Media oraz Ben Smith, felietonista "The New York Times", opuszczają swoje firmy, aby stworzyć nową firmę medialną. Obaj odmówili komentarza, w jaki sposób przedsięwzięcie ma być finansowane.
Ben Smith będzie redaktorem naczelnym nienazwanego jeszcze przedsięwzięcia, które zbuduje newsroom i ma na celu „200 milionów ludzi z wykształceniem wyższym, czytających po angielsku, o których nikt tak naprawdę nie myśli jako o odbiorcach”. Stwierdził, że pracując dla wielkiego nowojorskiego dziennika czuł, iż wielu czytelników jest „w pewien sposób wyobcowanych ze sposobu, w jaki wiadomości są teraz publikowane". Ben Smith przed dołączeniem do "NYT" był redaktorem naczelnym serwisu Buzzfeed oraz reporterem w Politico.
Justin Smith w agencji informacyjnej Bloomberga pracował przez ostatnich osiem lat. Po jego odejściu stanowisko dyrektora generalnego przejmie Scott Havens, dyrektor ds. wzrostu Bloomberg Media. Smith przez kilka miesięcy pozostanie w firmie jako doradca.
Ben Smith i Justin Smith, pomimo zbieżności nazwisk, nie są spokrewnieni.
(MAC, 10.01.2022)