Spadła widownia sylwestrów TVP 2 i Polsatu, ale Kurski widzi sukces
Gwiazdą "Sylwestra marzeń z Dwójką" był Jason Derulo (screen Vod.tvp.pl)
Koncerty sylwestrowe TVP 2 i Polsatu zgromadziły mniej widzów niż przed rokiem, ale prezes TVP chwali się sukcesem. "Sylwester marzeń z Dwójką" miał wyższą widownię niż "Sylwester szczęścia z Polsatem".
Transmisję "Sylwestra marzeń z Dwójką" (w godz. 19.58-0.55) z Zakopanego oglądało w TVP 2 średnio 4,77 mln widzów, czyli o 111 tys. mniej, niż przed rokiem, kiedy impreza odbywała się w amfiteatrze w Ostródzie. W TVP Polonia (20.32-0.03) koncert dodatkowo śledziło 128 tys. widzów (o 87 tys. mniej, niż rok wcześniej). W sumie w TVP 2 i TVP Polonia sylwester z Zakopanego zgromadził 4,9 mln widzów, tj. o 199 tys. mniej, niż przed rokiem.
Telewizja Polska była wyraźnie dumna ze swojej imprezy. O sukcesie mówiła we wszystkich kanałach.
„Sylwester Marzeń” w Zakopanem nie mógł obejść się bez „Miłości w Zakopanem”?#wieszwięcej #SylwesterMarzeń pic.twitter.com/KY96zMkYST
— tvp.info ?? (@tvp_info) January 1, 2022
Prezes Telewizji Polskiej Jacek Kurski, powołując się na dane z dekoderów Netii, twierdzi, że koncert miał znacznie wyższą widownię. Standardem na rynku są dane Nielsena. Kurski od początku krytykuje pomiar tej firmy, choć TVP rozlicza się z rynkiem na ich podstawie, a obecnie grozi Nielsenowi pozwem, twierdząc, że ten pomiar naraża nadawcę publicznego na straty.
Z kolei "Sylwester szczęścia z Polsatem" ze Stadionu Śląskiego w Chorzowie przyciągnął do Polsatu (w godz. 19.55-0.20) średnio 2,53 mln widzów - o 709 tys. mniej, niż rok temu koncert sylwestrowy zrealizowany w studiu w Warszawie. W Polsat News (od 20.05) imprezę oglądało kolejne 262 tys. widzów (o 80 tys. mniej), a w Polsat 2 - 219 tys. (o 40 tys. mniej). Na trzech antenach "Sylwester szczęścia" śledziło łącznie 3,01 mln widzów - o 830 tys. mniej, niż rok wcześniej.
Powitanie 2022 roku (w godz. 23.55-00.03) oglądało w TVP 1, TVP 2, TVP Polonia, Polsacie, Polsat 2 i Polsat News łącznie 9,4 mln widzów. Stacje miały łącznie w tym czasie 71,87 proc. udziału w rynku.
Dane: Nielsen Media
(KOZ, 04.01.2022)