Republika z własnym badaniem exit poll  |  O projekcie nowej ustawy medialnej  |  Koszty działalności KRRiT  |  Świetlik i Staniszewski uruchomili serwis  |  "Królowie" w TVP 1  |  Widownia "Kabaretu na żywo. Chyba Czesuaf" w Polsacie  |  Właściciel serwisu Sweet.tv  |  "Zakup w ciemno" w TTV miał nieco mniej widzów  |  Zoom TV i Nowa TV ze spadkami  |  Sytuacja finansowa Jawnego Lublina  |  Specjalne wydanie "Pani Domu"  |  Jak dziennikarze śledczy "NYT" korzystają z AI  |  TikTok: 51 proc. dorosłych użytkowników ogląda dokumenty  |  Frisco wybrała  |  Dyrektorka ds. marketingu w BMP Consulting  |  GPD i GoldenSubmarine  |  Ministerstwo Cyfryzacji zaprasza agencje  |  Netflix zrealizuje serialową biografię Madonny  |  Amazon będzie mieć z reklam na Prime Video 1,7 mld dol.  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Republika z własnym badaniem exit poll  |  O projekcie nowej ustawy medialnej  |  Koszty działalności KRRiT  |  Świetlik i Staniszewski uruchomili serwis  |  "Królowie" w TVP 1  |  Widownia "Kabaretu na żywo. Chyba Czesuaf" w Polsacie  |  Właściciel serwisu Sweet.tv  |  "Zakup w ciemno" w TTV miał nieco mniej widzów  |  Zoom TV i Nowa TV ze spadkami  |  Sytuacja finansowa Jawnego Lublina  |  Specjalne wydanie "Pani Domu"  |  Jak dziennikarze śledczy "NYT" korzystają z AI  |  TikTok: 51 proc. dorosłych użytkowników ogląda dokumenty  |  Frisco wybrała  |  Dyrektorka ds. marketingu w BMP Consulting  |  GPD i GoldenSubmarine  |  Ministerstwo Cyfryzacji zaprasza agencje  |  Netflix zrealizuje serialową biografię Madonny  |  Amazon będzie mieć z reklam na Prime Video 1,7 mld dol.  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Republika z własnym badaniem exit poll  |  O projekcie nowej ustawy medialnej  |  Koszty działalności KRRiT  |  Świetlik i Staniszewski uruchomili serwis  |  "Królowie" w TVP 1  |  Widownia "Kabaretu na żywo. Chyba Czesuaf" w Polsacie  |  Właściciel serwisu Sweet.tv  |  "Zakup w ciemno" w TTV miał nieco mniej widzów  |  Zoom TV i Nowa TV ze spadkami  |  Sytuacja finansowa Jawnego Lublina  |  Specjalne wydanie "Pani Domu"  |  Jak dziennikarze śledczy "NYT" korzystają z AI  |  TikTok: 51 proc. dorosłych użytkowników ogląda dokumenty  |  Frisco wybrała  |  Dyrektorka ds. marketingu w BMP Consulting  |  GPD i GoldenSubmarine  |  Ministerstwo Cyfryzacji zaprasza agencje  |  Netflix zrealizuje serialową biografię Madonny  |  Amazon będzie mieć z reklam na Prime Video 1,7 mld dol.  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Styczeń 02, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Zmarła Betty White. Ikona amerykańskiej telewizji miała prawie 100 lat

Betty White 17 stycznia miała świętować setne urodziny (fot. Wikimedia Commons/Angela George)

W ostatnim dniu 2021 roku zmarła Betty White, aktorka, producentka filmowa i telewizyjna. 17 stycznia kończyłaby 100 lat.

Betty White zaczynała karierę w lokalnej stacji telewizyjnej w Los Angeles. Ikoną telewizji stała się w 1973 roku za sprawą roli w sitcomie "The Mary Tyler Moore Show" na antenie stacji telewizyjnej CBS, a jej pozycję ugruntował udział w nadawanym przez NBC w latach 1985-1992 serialu komediowym "Złotka" ("The Golden Girls"). Pojawiała się gościnnie w innych serialach, m.in. w "Ally McBeal", "Różowych latach 70.", "Joey'u", "Mam na imię Earl" czy "Zwariowanym świecie Malcolma". 

Otrzymała w sumie sześć statuetek Emmy, w tym pierwszą dla kobiety za prowadzenie teleturnieju. Po kampanii przeprowadzonej przez fanów aktorki na Facebooku, White pojawiła się także w roli gospodyni w programie "Saturday Night Live". Została najstarszą prowadzącą w historii programu, miała wtedy 88 lat. W latach 2011-2012 brała udział w serialu "Gorące Cleveland", za który otrzymała kolejną nominację do nagrody Emmy.

W 2011 roku White została okrzyknięta nie tylko najpopularniejszą i najbardziej godną zaufania aktorką Ameryki, ale także najbardziej pożądaną gwiazdą reklam. Za Betty White, która otrzymała 86 proc. pozytywnych głosów, w rankingu budzących największe zaufanie gwiazd uplasowali się zdobywcy Oscara: Denzel Washington, Sandra Bullock i Clint Eastwood.

Urodziła się 17 stycznia 1922 roku, a równo sto lat później do kin trafi jubileuszowy obraz "Betty White: 100 Years Young - A Birthday Celebration". Nakręcili go Steve Boettcher i Mike Trinklein, pokazując w nim jej codzienne życie. Razem z nią zawędrowali na różne plany filmowe, podglądali, jak układa jej się ze współpracownikami, co robi dla rozrywki i jak używa swojej popularności, by walczyć o prawa zwierząt.

(MAC, 02.01.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.