Stowarzyszenie Mediów Lokalnych ogłasza nowy konkurs - Local e-Journalism Awards
Konkurs Stowarzyszenia Mediów Lokalnych wystartował wczoraj, ogłoszenie wyników w marcu
Stowarzyszenie Mediów Lokalnych (dawniej Stowarzyszenie Prasy Lokalnej) ogłasza pierwszą edycję konkursu dziennikarskiego Local e-Journalism Awards 2021. Konkurs wystartował we wtorek 28 grudnia.
Do tej pory nie było w Polsce konkursu adresowanego tylko do dziennikarzy i wydawców lokalnych portali internetowych, zarówno tych, które związane są z gazetami papierowymi, jak i będących podmiotami działającymi wyłącznie w sieci.
– Uznaliśmy, że warto promować dobre wzorce w mediach zyskujących coraz większe zasięgi, mających wielu odbiorców i coraz istotniejszy wpływ na życie ludzi. Dosyć powszechne są narzekania na niski poziom dziennikarstwa w internecie. Dochodzi do tego wielka skala trudności mediów lokalnych w procesie transformacji cyfrowej i adaptacji do nowych wyzwań stających przed nimi – mówi Piotr Piotrowicz, prezes Stowarzyszenia Mediów Lokalnych.
Zgłoszenia dotyczące publikacji z roku 2021 można nadsyłać do końca stycznia 2022 roku, wykorzystując formularze zgłoszeniowe opublikowane na stronie Konkursu www.localpress.pl/konkurs.
Głównym partnerem konkursu jest Google Polska, a mecenat objął Bank Gospodarstwa Krajowego, który ufundował dwie nagrody - za publikacje dotyczące ekonomii i gospodarki oraz za innowacje wprowadzane w portalach internetowych przez lokalnych wydawców. Ponadto zostaną przyznane dwie nagrody dla najlepszych portali internetowych - w kategorii portali mniejszych - do 150 tys. użytkowników i portali większych - do 500 tys. użytkowników miesięcznie. Dla dziennikarzy są przewidziane też kolejne kategorie za najlepszy news, za najlepsze zdjęcie i fotorelację oraz za najlepszy film.
Będzie też przyznana Nagroda Pro Bono Publico im. Stefana Bratkowskiego. – Ta nagroda, co wyróżnia ją spośród innych, nie ma zamkniętego katalogu kategorii. Mogą być do niej zgłaszane ważne inicjatywy podejmowane przez lokalne redakcje, akcje społeczne realizowane z ich udziałem, ale także autorzy materiałów dziennikarskich podejmujących ważne społecznie tematy, w tym publikacje będące wynikiem śledztw dziennikarskich - mówi Piotrowicz.
W konkursie nie mogą brać udziału media wydawane przez władze samorządowe lub wydawców finansowanych ze środków publicznych. Natomiast do udziału są zaproszeni dziennikarze i wydawcy wszystkich pozostałych mediów, niezależnie od tego, czy są członkami Stowarzyszenia Mediów Lokalnych.
Ogłoszenie wyników jest zaplanowane na 2 marca 2022 roku - podczas Forum Mediów Lokalnych „Lokalsi 4.1” w Warszawie.
Także druga organizacja zrzeszająca media lokalne, czyli Stowarzyszenie Gazet Lokalnych, ogłosiła swój doroczny konkurs SGL Local Press – szczegóły na stronie http://gazetylokalne.pl/rusza-konkurs-sgl-local-press-2021/
(MAC, 29.12.2021)