Filmowcy porozumieli się co do zasad pracy  |  Rozstrzygnięcie przetargu Velvet Care, który trwał prawie rok  |  Co OpenAI ogłosiło w Krakowie  |  TVP 2 kontynuuje  |  Widownia serialu "Krew z krwi" z Kuleszą  |  TVP ABC liderem  |  Serial "Breslau" trafi do Disney+  |  Pensja prezydenta do wygrania w nowej zabawie  |  Republika zyskuje widzów dzięki kampanii  |  Bank Gospodarstwa Krajowego rozstrzygnął  |  Mediahub  |  Havas Market współpracuje  |  Pasibus wprowadza nowy branding  |  Wiceprezes ds. produktu Yahoo News  |  OpenAI pozostanie organizacją non-profit  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Filmowcy porozumieli się co do zasad pracy  |  Rozstrzygnięcie przetargu Velvet Care, który trwał prawie rok  |  Co OpenAI ogłosiło w Krakowie  |  TVP 2 kontynuuje  |  Widownia serialu "Krew z krwi" z Kuleszą  |  TVP ABC liderem  |  Serial "Breslau" trafi do Disney+  |  Pensja prezydenta do wygrania w nowej zabawie  |  Republika zyskuje widzów dzięki kampanii  |  Bank Gospodarstwa Krajowego rozstrzygnął  |  Mediahub  |  Havas Market współpracuje  |  Pasibus wprowadza nowy branding  |  Wiceprezes ds. produktu Yahoo News  |  OpenAI pozostanie organizacją non-profit  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Filmowcy porozumieli się co do zasad pracy  |  Rozstrzygnięcie przetargu Velvet Care, który trwał prawie rok  |  Co OpenAI ogłosiło w Krakowie  |  TVP 2 kontynuuje  |  Widownia serialu "Krew z krwi" z Kuleszą  |  TVP ABC liderem  |  Serial "Breslau" trafi do Disney+  |  Pensja prezydenta do wygrania w nowej zabawie  |  Republika zyskuje widzów dzięki kampanii  |  Bank Gospodarstwa Krajowego rozstrzygnął  |  Mediahub  |  Havas Market współpracuje  |  Pasibus wprowadza nowy branding  |  Wiceprezes ds. produktu Yahoo News  |  OpenAI pozostanie organizacją non-profit  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Dział: INTERNET

Dodano: Grudzień 29, 2021

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Tomasz Ćwiąkała po portugalsku opowiedział światu o problemie z Paulo Sousą

Portugalski filmik Tomasza Ćwiąkały obejrzano ponad 275 tys. razy (screen: YouTube/Tomasz Cwiakala)

Tomasz Ćwiąkała (Canal+), opublikował na YouTubie wideo, w którym po portugalsku opowiada o problemie Polaków z trenerem reprezentacji Paulo Sousą. To najpopularniejszy materiał spośród wszystkich zamieszczonych na kanale dziennikarza. Jego fragment trafił nawet do amerykańskiej ESPN.

Dotychczas najpopularniejszy filmik z kanału Ćwiąkały miał 170 tys. wyświetleń i dotyczył transferu Leo Messiego do PSG. Filmik zatytułowany "Por que estamos indignados com Paulo Sousa?" od premiery 27 grudnia do środy rano został obejrzany ponad 337 tys. razy. W efekcie Ćwiąkała został również zaproszony do zagranicznych mediów sportowych, w których wypowiadał się o sytuacji portugalskiego selekcjonera, który postanowił opuścić piłkarską reprezentację Polski na rzecz brazylijskiego klubu Flamengo Rio de Janeiro. Część nagrania była pokazywana w amerykańskiej telewizji ESPN.

Ćwiąkała w rozmowie z "Presserwisem" przyznaje, że nie spodziewał się, iż nagranie odbije się tak dużym echem. - W Brazylii jest to podatny grunt, ponieważ Paulo Sousa miał zostać trenerem Flamengo, mającego bardzo wielu kibiców - wyjaśnia. Dodaje jednak, że zdziwiło go zainteresowanie Portugalczyków. - Zaprzyjaźniony dziennikarz powiedział mi, że Sousą interesują się zwłaszcza fani Benfiki, którzy nie za bardzo go lubią i chętnie słuchają o jego niepowodzeniach. 

Dziennikarz podkreśla, że wbrew opinii wielu kibiców w Polsce filmik nie jest materiałem szkalującym wciąż aktualnego trenera polskiej reprezentacji piłkarskiej. W założeniu jest próbą pokazania polskiego punktu widzenia kibicom Flamengo. - Przedstawiam w nim kontekst odejścia z reprezentacji, mówię o spotkaniu z reprezentacją Węgier, gdy nie zagrał Robert Lewandowski, i wyjaśniam, że po wyborach w PZPN przełożonym Paulo Sousy nie jest osoba, która go zatrudniała.

Ćwiąkała zaznacza, że chociaż Paulo Sousa może nie przejmować się opinią polskich fanów i mediów, to jego otoczenie na pewno nie chce palić mostów. - Agent Sousy jest człowiekiem, który ściągał piłkarzy do Legii Warszawa. Był też odpowiedzialny za transfer trenera Ricardo Sa Pinto do Legii, zależy mu na tych relacjach - podkreśla. Według dziennikarza ludzie związani z Sousą nie spodziewali się, że skala krytyki będzie tak duża.

Pytany o to, czy planuje kolejne filmiki w językach obcych, Ćwiąkała stwierdza, że pod warunkiem, że pojawią się odpowiednie okoliczności. - Wątpię, by zagraniczni fani interesowali się, co mam do powiedzenia o Barcelonie - mówi. Dodaje, że w przypadku transferów piłkarzy do Brazylii, Portugalii czy Hiszpanii chętnie stworzy treści z myślą o zagranicznych fanach. - Jeśli sprawa Sousy będzie ciągnęła się jeszcze przez kilka dni, to nie wykluczam informowania o niej po portugalsku - dodaje.

(KAP, 29.12.2021)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.