1,3 mln zł zebrane od słuchaczy w charytatywnej akcji Radia 357
Zespół Radia 357 zorganizował akcję wspólnie z Fundacją Świętego Mikołaja (fot. Jakub Kamiński/East News)
1,3 mln zł to łączna kwota zebrana przez słuchaczy Radia 357 w tegorocznej akcji charytatywnej. Zespół radia zorganizował ją wspólnie z Fundacją Świętego Mikołaja. W tym roku pomoc przeznaczona będzie dla dzieci w Polsce i Syrii.
W ramach akcji prowadzone były licytacje antenowe, aukcje charytatywne na Allegro oraz zbiórka z wykorzystaniem wiadomości SMS i wpłat na konto fundacji.
Trzy licytacje na antenie prowadził Kuba Strzyczkowski. Odbyły się 10, 17 i 23 grudnia. Słuchacze telefonicznie licytowali przedmioty ofiarowane przez znane osobistości świata muzyki, sztuki i sportu. W finałowej licytacji padł rekord dotychczasowych akcji - komplet czapeczek z podpisami kierowców Formuły 1 został wylicytowany za 395 tys. zł. Licytacje prowadzone przez Kubę Strzyczkowskiego przyniosły łącznie 885,8 tys. zł.
Po raz pierwszy w tym roku zorganizowane zostały aukcje w serwisie Allegro Charytatywni. Przedmioty wystawiali dziennikarze radia oraz słuchacze. Licytowane były m.in. personalizowane audycje czy reportaż o zwycięzcy aukcji. Najwyższą cenę osiągnęło spotkanie na kawie z Markiem Niedźwieckim, sprzedane za prawie 50 tys. zł. Na aukcjach dziennikarzy na Allegro zebrano 123,9 tys. zł, a na aukcjach słuchaczy - 21 tys. zł.
Ponadto wpływy z wysyłanych wiadomości SMS wyniosły 141,6 tys. zł, a dobrowolne darowizny - 183,3 tys. zł.
(KOZ, 27.12.2021)