Disney+ trzecim co do wielkości serwisem streamingowym także w USA
W listopadzie br. Disney+ odnotował 118 mln płatnych abonentów na całym świecie (fot. Kon Karampelas/Unsplash.com)
Disney+ stał się trzecią co do wielkości usługą wideo na żądanie w USA na koniec trzeciego kwartału tego roku, spychając Hulu na czwarte miejsce. Oba serwisy należą do koncernu Disneya. Netflix (ponad 214 mln subskrypcji na świecie) i Amazon Prime Video (ponad 200 mln) utrzymały czołowe lokaty.
Spadek Hulu oznacza pierwszą zmianę w pierwszej trójce od czasu uruchomienia rankingu przez firmę badawczą Park Associates w 2015 roku. W listopadzie br. Disney+ odnotował 118 mln płatnych abonentów na całym świecie. W USA doszedł do 44,4 mln, choć w ciągu kwartału przyrost wyniósł tylko 2,1 mln.
Disney poinformował, że serwis Hulu – który nie jest dostępny poza Stanami Zjednoczonymi – miał 43,8 mln abonentów, w tym 4 mln Hulu+ Live TV. Na szóste miejsce spadł trzeci z serwisów Disneya - ESPN+, ustępując ciągle przyspieszającemu HBO Max. Paramount+, zmieniona, rozszerzona wersja CBS All Access, która wystartowała w marcu, znalazła się na miejscu siódmym. Ósmy jest Apple TV+. Czołową dziesiątkę zamykają Starz i Showtime.
(MAC, 22.12.2021)