Nowy raport o poziomie wolności mediów w Polsce  |  Sprzedaż "Gazety Polskiej"  |  Artykuł Szymona Jadczaka miał największy zasięg  |  Grupa ZPR Media targetuje internautów dzięki sztucznej inteligencji  |  Value Media agencją mediową TVP  |  Sprzedaż "Tele Tygodnia" w trzecim kwartale  |  Rady nadzorcza spółki Yieldbird  |  Widownia "Kawy z kardamonem" w TVP 1  |  Druga edycja aukcji charytatywnej Herstory, projektu telewizji History Channel  |  PKP Intercity wybierze agencję PR  |  M.C.M Klosterfrau Healthcare powierza kolejną markę  |  VML Poland tworzy globalną stronę  |  Media manager w Grupie Maspex  |  Spot Factory w całości stworzony przy użyciu AI  |  MullenLowe Group promuje  |  NBC News rozszerza działalność na Amerykę Łacińską  |  BBC przygotowuje dokument na 40. rocznicę tragedii na stadionie w Bradford  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 32 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Nowy raport o poziomie wolności mediów w Polsce  |  Sprzedaż "Gazety Polskiej"  |  Artykuł Szymona Jadczaka miał największy zasięg  |  Grupa ZPR Media targetuje internautów dzięki sztucznej inteligencji  |  Value Media agencją mediową TVP  |  Sprzedaż "Tele Tygodnia" w trzecim kwartale  |  Rady nadzorcza spółki Yieldbird  |  Widownia "Kawy z kardamonem" w TVP 1  |  Druga edycja aukcji charytatywnej Herstory, projektu telewizji History Channel  |  PKP Intercity wybierze agencję PR  |  M.C.M Klosterfrau Healthcare powierza kolejną markę  |  VML Poland tworzy globalną stronę  |  Media manager w Grupie Maspex  |  Spot Factory w całości stworzony przy użyciu AI  |  MullenLowe Group promuje  |  NBC News rozszerza działalność na Amerykę Łacińską  |  BBC przygotowuje dokument na 40. rocznicę tragedii na stadionie w Bradford  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 32 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Nowy raport o poziomie wolności mediów w Polsce  |  Sprzedaż "Gazety Polskiej"  |  Artykuł Szymona Jadczaka miał największy zasięg  |  Grupa ZPR Media targetuje internautów dzięki sztucznej inteligencji  |  Value Media agencją mediową TVP  |  Sprzedaż "Tele Tygodnia" w trzecim kwartale  |  Rady nadzorcza spółki Yieldbird  |  Widownia "Kawy z kardamonem" w TVP 1  |  Druga edycja aukcji charytatywnej Herstory, projektu telewizji History Channel  |  PKP Intercity wybierze agencję PR  |  M.C.M Klosterfrau Healthcare powierza kolejną markę  |  VML Poland tworzy globalną stronę  |  Media manager w Grupie Maspex  |  Spot Factory w całości stworzony przy użyciu AI  |  MullenLowe Group promuje  |  NBC News rozszerza działalność na Amerykę Łacińską  |  BBC przygotowuje dokument na 40. rocznicę tragedii na stadionie w Bradford  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 32 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Grudzień 21, 2021

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Grupa Polsat Plus do 2026 roku zainwestuje 5,5 mld zł w czystą energię

"Chcemy produkować tanią i czystą energię dla Polaków" - zapowiedział Zygmunt Solorz (fot. materiały prasowe)

Grupa Polsat Plus rozbudowuje strategię multiplay o produkcję i sprzedaż czystej energii. Do 2026 roku na ten cel przeznaczy 5,5 mld zł.

Grupa w poniedziałek poinformowała, że w ramach strategii 2023+ będą rozwijane segmenty: telekomunikacja pod marką Plus, kontent pod marką Polsat oraz nowy segment - czysta energia.

"Chcemy produkować tanią i czystą energię dla Polaków" - zapowiedział w komunikacie Zygmunt Solorz, twórca Grupy i największy akcjonariusz.

Grupa Polsat Plus planuje nabyć 67 proc. udziałów w zielonych aktywach ZE PAK - spółce PAK Polska Czysta Energia za ok. 0,8 mld zł (głównym akcjonariuszem ZE PAK jest Zygmunt Solorz). Następnie do 2026 roku zamierza zainwestować 5 mld zł w celu osiągnięcia łącznie 1000 MW mocy wytwórczych czystej energii, a 0,5 mld zł w technologie wodorowe.

"Jeżeli chodzi o nasze nowe obszary działalności, to w obszarze energetyki przewidujemy z tego tytułu uzyskać powtarzalne ok. 500-600 mln rocznie dodatkowego wyniku EBITDA już w roku 2026" - podała w komunikacie Katarzyna Ostap-Tomann, członek zarządu ds. finansowych w Cyfrowym Polsacie i Polkomtelu.

Grupa zainwestuje również w Port Praski, inwestycję na 38 ha w Warszawie z dostępem do Wisły. Nabycie udziałów w spółce Port Praski, kontrolowanej przez Zygmunta Solorza, to kwota ok. 0,9 mld zł.

W ten sposób - jak podano w komunikacie - wszystkie najważniejsze aktywności biznesowe Zygmunta Solorza znajdą się w jednej grupie.

W poniedziałek na zamknięciu kurs akcji Cyfrowego Polsatu wyniósł 34,40 zł i był o 1,6 proc. niższy niż na zamknięciu w piątek.

(KOZ, 21.12.2021)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.