Peacock będzie pokazywać filmy Universal Studios na wyłączność
Peacock ma już 54 mln płatnych użytkowników (fot. Unsplash.com)
Filmy produkowane przez Universal Studios będą pokazywane wyłącznie w serwisie streamingowym Peacock już 45 dni po premierze kinowej. Nowa strategia zacznie obowiązywać w 2022 roku.
Do tej pory filmy trafiały na różne platformy, zwyczajowo po ośmiu względnie dziewięciu miesiącach od premiery. NBCUniversal, do którego należy Peacock, staje w ten sposób do konkurencji z Disneyem, który już zastosował taką strategię dla swoich platform. Jego filmy zaczęły trafiać na Disney+ czy Hulu właśnie 45 dni po debiucie w kinach. Firma TN Warner Bros. z AT&T ogłosiła niedawno podobne 45-dniowe okno dla HBO Max.
Peacock ma już 54 mln płatnych użytkowników. Porównywalnie z Paramount+ należącym do ViacomCBS, ale nadal znacznie mniej niż Netflix (214 mln) i Disney+ (116 mln). Najbliższy plan filmowy Universalu obejmuje "355", thriller szpiegowski z Jessicą Chastain, Penelope Cruz, Diane Krueger i Lupitą Nyong'o, "Bilet do raju" z Georgem Clooneyem i Julią Roberts oraz "Wyjdź za mnie"” z Jennifer Lopez i Owenem Wilsonem.
(MAC, 13.12.2021)