McDonald's nie musi płacić 10 mld dol. za dyskryminację Afroamerykanów
McDonald's w 2019 roku wydał zaledwie 0,3 proc. (5 mln dol.) swojego liczącego 1,6 mld dol. amerykańskiego budżetu reklamowego na media należące do osób czarnoskórych (fot. Unsplash.com)
Amerykański sąd oddalił pozew o zapłatę 10 mld dol. przeciwko McDonald’s Corp. wystosowany przez przedsiębiorcę mediowego Byrona Allena. Właściciel Entertainment Studios w maju oskarżył firmę o dyskryminację rasową, którą dostrzegł w niewystarczającym udziale reklam restauracji w mediach należących do Afroamerykanów.
Sędzia okręgowy Fernando Olguin z Los Angeles napisał w uzasadnieniu, że dwie firmy należące do Allena nie przedstawiły wystarczających dowodów, aby wykazać, iż McDonald’s „umyślnie i celowo ich dyskryminował”. Według skargi Allena sieć fast foodów odmówiła reklamowania się w kanałach lifestylowych należących do jego Entertainment Studios Networks od czasu ich uruchomienia w 2009 roku oraz w należącej do niego stacji telewizyjnej The Weather Channel.
Allen (też jest ciemnoskóry) dowodził również, że McDonald's w 2019 roku wydał zaledwie 0,3 proc. (5 mln dol.) swojego liczącego 1,6 mld dol. amerykańskiego budżetu reklamowego na media należące do osób czarnoskórych, chociaż ludzie ci stanowią 40 proc. klientów fast foodów.
W 2015 roku Allen pozwał o dyskryminację rasową także koncern medialny Comcast, z powodu odmowy nadawania jego kanałów. Biznesmen żądał 20 mld dol. zadośćuczynienia. Sąd Najwyższy Stanów Zjednoczonych stanął wtedy po stronie Comcastu.
(MAC, 03.12.2021)