Udział w rynku stacji telewizyjnych w listopadzie  |  Nowy paid social & partnerships director w Salestube  |  Przejście z "Panoramy" do "19.30"  |  Spadła średnia widownia programu "Rolnik szuka żony"  |  Oglądalność "The Voice of Poland"  |  "Forbes" w trzecim kwartale ze spadkiem sprzedaży  |  Szef Forsal.pl  |  "Polityka" zwiększa liczbę subskrypcji  |  W TVP ruszyła ogólnopolska kampania  |  Grupa Eurozet z rozwiązaniem One Audio  |  Kanał TV Okazje poszerzył zasięg  |  Dsk wypromuje  |  VML Poland z obsługą  |  Małopolska poszukuje agencji  |  Michael Rowland po 15 latach przestanie prowadzić program śniadaniowy ABC News  |  Australia z kolejnym projektem przeciwko Big Techom  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Udział w rynku stacji telewizyjnych w listopadzie  |  Nowy paid social & partnerships director w Salestube  |  Przejście z "Panoramy" do "19.30"  |  Spadła średnia widownia programu "Rolnik szuka żony"  |  Oglądalność "The Voice of Poland"  |  "Forbes" w trzecim kwartale ze spadkiem sprzedaży  |  Szef Forsal.pl  |  "Polityka" zwiększa liczbę subskrypcji  |  W TVP ruszyła ogólnopolska kampania  |  Grupa Eurozet z rozwiązaniem One Audio  |  Kanał TV Okazje poszerzył zasięg  |  Dsk wypromuje  |  VML Poland z obsługą  |  Małopolska poszukuje agencji  |  Michael Rowland po 15 latach przestanie prowadzić program śniadaniowy ABC News  |  Australia z kolejnym projektem przeciwko Big Techom  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Udział w rynku stacji telewizyjnych w listopadzie  |  Nowy paid social & partnerships director w Salestube  |  Przejście z "Panoramy" do "19.30"  |  Spadła średnia widownia programu "Rolnik szuka żony"  |  Oglądalność "The Voice of Poland"  |  "Forbes" w trzecim kwartale ze spadkiem sprzedaży  |  Szef Forsal.pl  |  "Polityka" zwiększa liczbę subskrypcji  |  W TVP ruszyła ogólnopolska kampania  |  Grupa Eurozet z rozwiązaniem One Audio  |  Kanał TV Okazje poszerzył zasięg  |  Dsk wypromuje  |  VML Poland z obsługą  |  Małopolska poszukuje agencji  |  Michael Rowland po 15 latach przestanie prowadzić program śniadaniowy ABC News  |  Australia z kolejnym projektem przeciwko Big Techom  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: PRASA

Dodano: Grudzień 03, 2021

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Dziś pierwszy numer "Zawsze Pomorze" - regionalnego tygodnika opinii

Wydawcą serwisu i tygodnika jest Fundacja A1 Press. Dziennikarze dla Pomorza

Tygodnik ukazuje się po raz pierwszy dziś - w nakładzie 8 tysięcy egzemplarzy. Docelowo nakład ma wzrosnąć do 10 tysięcy. Czasopismo jest dostępne w salonach Kolportera na terenie województwa pomorskiego. Na czele tej inicjatywy stoi Mariusz Szmidka, były redaktor naczelny "Dziennika Bałtyckiego", który musiał ustąpić po kupnie Polska Press przez Orlen.  

W pierwszym numerze redakcja opisuje m.in. wzrost cen żywności, sytuację na granicy polsko-białoruskiej oraz drogowe szarże polityków. Znalazła się także rozmowa z satyrykiem, publicystą i muzykiem Krzysztofem Skibą, fotorelacja z jarmarku bożonarodzeniowego w Gdańsku czy rozmowa z lekarką, opowiadającą o walce z pandemią. 

Do tygodnika dołączono dodatek "Zawsze Sport", w którym znalazła się sylwetka pierwszego powojennego złotego medalisty olimpijskiego Zygmunta Chychły. 

Czytajcie tutaj: Były naczelny "Dziennika Bałtyckiego" na czele
nowego serwisu internetowego

– Reakcje na naszą pracę są bardzo pozytywne. To dodaje nam wiatru w żagle. Są oczywiście także uwagi - m.in. dotyczące technologii - ale odbieram to jako konstruktywną krytykę - mówi nam Szmidka.

Działa już portal

Od dwóch dni działa już serwis internetowy Zawszepomorze.pl. – Trudno dzisiaj o opinię merytoryczną na temat treści redakcyjnych, bo serwis dopiero ruszył. Liczę jednak, że będzie to obiektywne dziennikarstwo, które nie stoi po żadnej ze stron. Fakt, że jest wydawany przez stowarzyszenie i prowadzony przez Mariusza Szmidkę, zwiększa prawdopodobieństwo, że tak będzie – mówi Mirosław Kowalski, wieloletni wiceprezes Polska Press odpowiedzialny za rozwój internetu, w tym uruchomienie m.in. serwisów naszemiasto.pl i gratka.pl. – Co do wyglądu – elegancki, oszczędny. Przynajmniej na razie nie ma zalewu reklam, które przeszkadzają w lekturze treści. Jest kilka rzeczy do poprawy, głównie w kwestii nawigacji na stronie, ale rozumiem, że ważniejsze było, aby wystartować. Ogólne wrażenie jest pozytywne. 

Inny ekspert z branży - który prosi o anonimowość - zaznacza, że serwis jest jeszcze niedopracowany i trudno wywnioskować, jaką będzie pełnił funkcję w stosunku do wydawanego tygodnika. – Czcionka jest bardziej prasowa niż internetowa, co sprawia, że jest mało przyjazna w odbiorze, trudno się to czyta. Stopka redakcyjna wygląda okropnie – krytykuje ekspert. – Redakcja podłączyła do serwisu media społecznościowe, ale klikając np. na Instagram dowiaduję się, że nie wrzucili jeszcze żadnego postu. Z kolei pod tekstami jest nieprzemyślana prośba o dołączenie do wspierających, ale link jest nieaktywny – nie mają podpiętych systemów crowdfundingowych. Podano tylko numer konta, a to nie wystarczy, żeby zmotywować czytelnika do wykonania wpłaty – zaznacza ekspert. 

Zespół z "Dziennika Bałtyckiego"

Redaktorem naczelnym "Zawsze Pomorze" jest Mariusz Szmidka, były redaktor naczelny "Dziennika Bałtyckiego", a jego zastępczynią Bogdana Wachowska, sekretarzem redakcji Dariusz Szreter, a wydaniem internetowym kieruje Arkadiusz Kosiński. Ponadto z zespole znaleźli się: Dorota Abramowicz, Patrycja Cybulska, Małgorzata Gradkowska, Olek Knitter, Adam Mauks, Gabriela Pewińska, Piotr Piesik, Karol Uliczny, Jacek Wierciński i Ryszarda Wojciechowska. W większości to dawni pracownicy "Dziennika Batyckiego". Fotoreporterem jest Karol Makurat, który także wcześniej współpracował z "DB". A funkcję dyrektora artystycznego projektu pełni Krzysztof Ignatowicz, który podobną funkcję miał w Polska Press i Mediach Regionalnych.

Wydawcą serwisu i tygodnika jest Fundacja A1 Press. Dziennikarze dla Pomorza.

(BAE, 03.12.2021)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.