TVN i TVP 2 z wyższym udziałem w rynku, zyskuje także TVP Info, a traci TVN 24
Spośród tzw. wielkiej czwórki tylko TVN poprawił wyniki zarówno w grupie ogólnej, jak i komercyjnej (fot. Paweł Wodzyński/East News)
W listopadzie TVN i TVP 2 uzyskały udział w widowni telewizyjnej w grupie ogólnej większy niż przed rokiem, a TVN poprawił wynik także w grupie komercyjnej. W grupie ogólnej kanał TVP Info wyprzedził TVN 24.
W grupie ogólnej w listopadzie największy udział w rynku miał TVP 1 - 9,14 proc., ale w listopadzie 2020 roku miał wyższy - 9,89 proc. Rok do roku zwiększył udział TVN - z 7,58 proc. do 8,31 proc. i TVP 2 - z 7,75 proc. do 7,87 proc. Polsat zanotował spadek z 8,06 proc. do 7,88 proc.
Piątkę stacji z największymi udziałami w rynku zamyka TVP Info - wzrost z 4,26 proc. do 5,08 proc. Kanał informacyjny Telewizji Polskiej wyprzedził TVN 24, którego udział spadł z 6,05 proc. do 4,93 proc. Spadek zanotował również Polsat News - z 2,32 proc. do 1,63 proc.
W pierwszej dziesiątce znalazły się także: TV Puls - 3,67 proc. (spadek z 3,76 proc. w listopadzie 2020 roku), TVN Siedem - 3,48 proc. (spadek z 3,68 proc.), TV 4 - 3,48 proc. (spadek z 3,64 proc.) i TTV - 2,15 proc. (wzrost z 1,97 proc.).
W grupie komercyjnej liderem był TVN, osiągając 10,39 proc. udziału w rynku wobec 9,72 proc. przed rokiem. Udział Polsatu spadł z 9,14 proc. do 8,31 proc., TVP 2 - z 6,33 proc. do 5,91 proc., a TVP 1 - z 5,91 proc. do 5,87 proc.
Dalej były: TVN Siedem - 4,58 proc. (spadek z 5,16 proc.), TV Puls - 4,48 proc. (wzrost z 4,3 proc.), TTV - 3,34 proc. (wzrost z 3,04 proc.), TVN 24 - 3,22 proc. (spadek z 3,91 proc.), TV 4 - 3,1 proc. (spadek z 3,43 proc.) i TVP Info - 2,18 proc. (wzrost z 1,91 proc.).
W sierpniu Nielsen dołączył do swoich standardowych danych o widowni kanałów telewizyjnych dane dotyczące oglądalności telewizji poza domem, tzw. out of home viewing.
Dane: Nielsen Media.
(KOZ, 02.12.2021)