Wydawnictwo Story House Egmont  |  M.st. Warszawa wybiera agencje  |  Operator kablowy ITV Media  |  Trzeci sezon "Bosacka daje radę"  |  Radio Katowice bez programu regionalnego  |  Radio Kraków rozpoczęło kampanię  |  Spadki sprzedaży wśród miesięczników ogrodniczych  |  Pakiet Viaplay Filmy i Seriale w Megogo  |  Nadawca stołecznego Radia Kolor  |  Prezeska Stowarzyszenia Pisarzy Polskich  |  More Bananas rozpoczęła współpracę  |  Owen Wilson ambasadorem Wolt  |  Grono klientów agencji More  |  Opus B i Grupa Freundschaft  |  Aleph i Superbet poszerzają współpracę  |  Arun Srinivas szefem Meta Platforms w Indiach  |  Netflix będzie współpracować z Yahoo! w zakresie sprzedaży reklam  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydawnictwo Story House Egmont  |  M.st. Warszawa wybiera agencje  |  Operator kablowy ITV Media  |  Trzeci sezon "Bosacka daje radę"  |  Radio Katowice bez programu regionalnego  |  Radio Kraków rozpoczęło kampanię  |  Spadki sprzedaży wśród miesięczników ogrodniczych  |  Pakiet Viaplay Filmy i Seriale w Megogo  |  Nadawca stołecznego Radia Kolor  |  Prezeska Stowarzyszenia Pisarzy Polskich  |  More Bananas rozpoczęła współpracę  |  Owen Wilson ambasadorem Wolt  |  Grono klientów agencji More  |  Opus B i Grupa Freundschaft  |  Aleph i Superbet poszerzają współpracę  |  Arun Srinivas szefem Meta Platforms w Indiach  |  Netflix będzie współpracować z Yahoo! w zakresie sprzedaży reklam  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydawnictwo Story House Egmont  |  M.st. Warszawa wybiera agencje  |  Operator kablowy ITV Media  |  Trzeci sezon "Bosacka daje radę"  |  Radio Katowice bez programu regionalnego  |  Radio Kraków rozpoczęło kampanię  |  Spadki sprzedaży wśród miesięczników ogrodniczych  |  Pakiet Viaplay Filmy i Seriale w Megogo  |  Nadawca stołecznego Radia Kolor  |  Prezeska Stowarzyszenia Pisarzy Polskich  |  More Bananas rozpoczęła współpracę  |  Owen Wilson ambasadorem Wolt  |  Grono klientów agencji More  |  Opus B i Grupa Freundschaft  |  Aleph i Superbet poszerzają współpracę  |  Arun Srinivas szefem Meta Platforms w Indiach  |  Netflix będzie współpracować z Yahoo! w zakresie sprzedaży reklam  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: PRASA

Dodano: Grudzień 01, 2021

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Planowane wycieczki objazdowe z przewodnikiem – tak Straż Graniczna ogranicza media przy granicy

Na stronie Straży Granicznej zostały opublikowane "zasady obecności mediów w pasie przygranicznym z Białorusią" (fot. Piotr Hukalo/East News)

Straż Graniczna opublikowała wytyczne dot. obecności mediów w pasie przygranicznym z Białorusią. Wjazd na teren przygraniczny nazywa "wizytą", a komendant będzie wyznaczać dziennikarzom termin wjazdu do strefy i trasę przejazdu. Funkcjonariusze zdecydują, co media będą mogły filmować, a czego nie. Zastrzega sobie także prawo do skrócenia bądź przerwania wizyty. 

Na stronie Straży Granicznej zostały opublikowane "zasady obecności mediów w pasie przygranicznym z Białorusią". Straż Graniczna wskazuje, że redakcja, która chce wysłać swoich dziennikarzy na granicę, musi zgłosić się do nich mailowo pod adres: akredytacje.kg@strazgraniczna.pl

Co zawrzeć w zgłoszeniu?

W takim zgłoszeniu musi naleźć się: imię i nazwisko, nr PESEL dziennikarza oraz numer telefonu, zaświadczenie z redakcji o współpracy, a także proponowany termin i miejsce odbycia wizyty. Ponadto potrzebne będą: zgoda na procedurę weryfikacji, oświadczenie o świadomości zagrożeń związanych z udziałem w tym przedsięwzięciu i oświadczenie o zgodzie na przetwarzanie danych osobowych na potrzeby organizacji wizyty przez Straż Graniczną. 

Straż Graniczna zastrzega, że wysłanie zgłoszenia jest traktowane jako zgoda na udział w wizycie na zasadach określonych przez SG. Wśród zasad funkcjonariusze wymieniają niemożność wzięcia udziału w wizycie więcej niż jednego dziennikarza lub fotoreportera z danej redakcji czy grupy medialnej. W przypadku ekip telewizyjnych pracować może dziennikarz z operatorem. 

O terminie zdecyduje komendant

Komendant wyznacza termin i wskazuje miejsce rozpoczęcia wizyty. Funkcjonariusze będą także ustalać termin jej trwania oraz szczegóły trasy, jaką przemieszczać się będą dziennikarze. Transport zapewnia Straż Graniczna przy współpracy z Wojskiem Polskim i innymi służbami mundurowymi. W czasie trwania objazdu Straż Graniczna może wydawać dziennikarzom polecenia dot. zakazu filmowania wskazanych obiektów oraz osób. Straż Graniczna może także skrócić, przerwać lub zmienić przebieg trasy.

Warunkiem uczestniczenia w wizycie na granicy jest odbycie szkolenia organizowanego bezpośrednio przed rozpoczęciem podróży. Każdy dziennikarz biorący udział w takim przedsięwzięciu musi posiadać i nosić kamizelkę z napisem "PRESS".

(BAE, 01.12.2021)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.