1 mln widzów "You Can Dance - nowa generacja", większa widownia w TVP 1 niż TVP 2
Show wygrała 12-letnia Karolina Olszewska (fot. materiały prasowe)
"You Can Dance - nowa generacja" najpierw w TVP 2, a później TVP 1 śledziło średnio 1 mln widzów. Show zyskał na przeniesieniu do Jedynki, gdzie notował lepsze wyniki niż w Dwójce.
"You Can Dance - nowa generacja" nadawano od 10 września do 28 listopada. Program emitowano najpierw w piątki o 20, a później o 20.40 w TVP 2, lecz następnie przeniesiono go do TVP 1 na niedziele o 17.15. Średnio na obu antenach show miał 1 mln widzów, przy udziałach 8,28 proc. w grupie ogólnej i 5,94 proc. w komercyjnej.
Część edycji nadawaną w TVP 2 oglądało średnio 856 tys. widzów. Dwójka, w czasie "You Can Dance - nowa generacja", miała średnio 7,06 proc. udziału w rynku. Polsat notował wtedy 11,69 proc. udziału, TVP 1 - 10,21 proc., a TVN - 7,71 proc. W grupie komercyjnej udział Dwójki wyniósł 5,42 proc. i również był najniższy spośród stacji tzw. wielkiej czwórki. Stacja przegrywała z TVN (12,31 proc.), Polsatem (9,94 proc.) i TVP 1 (6,66 proc.).
Z kolei część edycji nadawaną w TVP 1 (od 3 października) oglądało średnio 1,06 mln widzów, przy średnim udziale 8,77 proc. Zapewniało to kanałowi pozycję wicelidera. Polsat miał w tym czasie 9,1 proc. udziału, TVN - 6,47 proc., a TVP 2 - 3,92 proc. W grupie komercyjnej udział Jedynki wyniósł 6,15 proc. i był niższy niż Polsatu (10,04 proc.) oraz TVN (7,77 proc.), ale wyższy od TVP 2 (2,36 proc.).
Z reklam wokół programu TVP 1 i TVP 2 zarobiły 13,8 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).
Show wygrała 12-letnia Karolina Olszewska. Program jest oparty na formacie "So You Think You Can Dance. The next generation". Biorą w nim udział utalentowane tanecznie dzieci.
Wcześniej "You Can Dance" w wersji dla dorosłych można było oglądać w TVN. Pokazano dziewięć edycji. Ostatnią, nadaną wiosną 2016 roku, śledziło średnio 1,32 mln widzów.
Dane: Nielsen Media.
(MNIE, 01.12.2021)