Sexed.pl z kampanią przeciwko przemocy. Zobacz spot
Anja Rubik jest założycielką fundacji Sexed.pl (fot. Jakub Kamiński/DDTVN/East News)
Ruszyła kampania przeciwko przemocy organizowana przez Sexed.pl. Uruchomiono też Linię Pomocy Sexed.pl. Działania zostały sfinansowane przez Vogue Polska.
25 listopada obchodzono Międzynarodowy Dzień Eliminacji Przemocy wobec Kobiet, w związku z tym fundacja Sexed.pl zapowiedziała kampanię "16 Dni Przeciwko Przemocy ze względu na Płeć". W jej ramach powstały trzy krótkometrażowe filmy stworzone przez Jakuba Michalczuka, Jagodę Szelc oraz Tomasza Wasilewskiego.
Każdy reżyser pokazał w swoim wideo inną formę nadużyć. Wśród aktorów znaleźli się m.in. Julia Wieniawa, Jakub Gierszał i Masza Wągrocka. Artyści stali się zarazem ambasadorami linii pomocy. Autorami zdjęć są Michał Englert i Przemysław Brynkiewicz. Film zrealizował dom produkcyjnych Watchout Studio.
Wystartowała Linia Pomocy
Linia Pomocy Sexed.pl będzie czynna od poniedziałku do piątku w godzinach 16-20. Nadzór nad linią sprawować będzie psycholożka i seksuolożka Anna Ciucias. Anja Rubik, założycielka Sexed.pl, podkreśliła, że jest bardzo dumna z decyzji Vogue Polska, który dołączył do działań fundacji. "Łącząc siły, wykorzystamy tę moc, by nadać edukacji seksualnej priorytet – by informować, wspierać i wspólnie budować tolerancyjne, równe, zdrowe społeczeństwo" - wyjaśniła Rubik.
Pierwszy z zapowiedzianych filmów - "Last Date" Michalczuka miał już swoją premierę. "Miłość nie boli" Jagody Szelc trafi do internetu 9 grudnia, a "Przemoc w białych rękawiczkach" Tomasza Wasilewskiego 16 grudnia.
Kim jest Anja Rubik?
Anja Rubik jest modelką, projektantką mody i działaczką społeczną. Założyła fundację Sexed.pl, która promuje w Polsce nowoczesną edukację seksualną. Za tę działalność wyróżniono ją nagrodą "Kobieta Roku Glamour 2018". Jako modelka uczestniczyła w kampaniach m.in. Valentino, Dolce & Gabbana, Emanuel Ungaro, Chanel i Apartu.
(KAP, 26.11.2021)