Ten Square Games nie łowi już tylu graczy, co rok temu
"Fishing Clash" to symulator wędkarstwa 3D. Gracze łowią różne gatunki ryb w wodach całego świata (fot. materiały prasowe TGS)
Spółka Ten Square Games, producent i wydawca gier udostępnianych w modelu free to play przeznaczonych głównie na urządzenia mobilne, miała w trzecim kwartale br. 24,8 mln zł zysku netto - o 57,8 proc. mniej, niż rok temu. Po trzech kwartałach ma 110,9 mln zł zysku netto (spadek o 7,4 proc.)
Przychody Ten Square Games w trzecim kwartale 2021 roku wyniosły 148 mln zł (spadek o 17,5 proc. w porównaniu z trzecim kwartałem roku 2020), a EBITDA - 34,5 mln zł (spadek o 49 proc.).
Spółka udostępnia użytkownikom wydawane gry bezpłatnie, ale gracze kupują dodatkowe funkcje pomagające w rywalizacji. Mikropłatności od graczy "Fishing Clash" przyniosły spółce 114,4 mln zł, a w przypadku "Hunting Clash" - 28 mln zł. Ta pierwsza pozycja jest dostępna m.in. w Chinach dla posiadaczy iPhone'ów (w listopadzie ma być udostępniona także w chińskich sklepach z aplikacjami na urządzenia z systemem Android). Liczba aktywnych graczy "Fishing Clash" średnio w każdym miesiącu to 3,17 mln, a "Hunting Clash" spadła do 1,73 mln. Dla porównania w najlepszym dla gier drugim kwartale ub.r. w "Fishing Clash" bawiło się średnio miesięcznie 6,9 mln graczy.
W lipcu spółka założona przez Macieja Popowicza i Arkadiusza Pernala (twórców Naszej Klasy), którzy obecnie kontrolują 42 proc. jej akcji, przejęła włoskie studio Rortos. W trzecim kwartale gry tego podmiotu przyniosły 7,2 mln zł.
Gry oferowane w modelu free to play wymagają nieustannej promocji - w trzecim kwartale wydatki marketingowe Ten Square Games pochłonęły 33,9 mln zł. Przy "Fishing Clash" pracuje zespół 90 osób, a przy "Hunting Clash" - 65 osób.
"W pierwszej połowie 2022 roku planujemy soft launch czterech nowych tytułów, w tym dostosowanej do amerykańskich użytkowników gry sportowej, a także stworzonej przez nasz warszawski zespół gry hybrydowej, w której koncentrujemy się na elementach społecznych" – poinformował w komunikacie giełdowym Wojciech Gattner, chief product strategy Ten Square Games.
Spółka jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.
(GK, 23.11.2021)