Ponad 3 mln widzów skoków narciarskich w TVN i Eurosport 1 w pierwszy weekend
Po raz pierwszy w historii skoki narciarskie transmituje TVN (screen YouTube.com/TVN)
Konkurs Pucharu Świata w skokach narciarskich w sobotę przyciągnął do TVN i Eurosport 1 średnio 3,4 mln widzów, a w niedzielę - 3,3 mln widzów.
W weekend odbyły się pierwsze zawody sezonu 2021/2022 - w Niżnym Tagile. Po raz pierwszy w historii skoki narciarskie transmitował TVN, a nie TVP jak przez ostatnie lata (Discovery nie udzieliło sublicencji telewizji publicznej).
W sobotę konkurs oglądało w TVN średnio 2,8 mln widzów, a w niedzielę - 2,4 mln. W Eurosport 1 skoki śledziło odpowiednio 671 tys. i 861 tys. widzów. Oba konkursy rozpoczęły się o 16.
W godz. 16-17.41 w sobotę TVN i Eurosport 1 zdobyły łącznie 30,11 proc. udziału w rynku w grupie ogólnej - TVN uzyskał 24,16 proc., a Eurosport 1 - 5,95 proc. W grupie komercyjnej razem miały 26,57 proc. Z kolei w niedzielę TVN i Eurosport 1 zanotowały 25 proc. udziału (TVN - 18,36 proc., Eurosport 1 - 6,64 proc.), a w grupie komercyjnej - 21,15 proc.
Nadawca nie podał, ilu użytkowników śledziło skoki narciarskie w Playerze.
TVN z wyników jest zadowolony. - Skoki są bardzo popularnym sportem w Polsce, ale zmiana nadawcy zawsze wiąże się z jakimś ryzykiem. To, że udało się nam zgromadzić tak dużą widownię już w pierwszy weekend, zarówno w TVN, jak i Eurosporcie i Playerze, to powód do radości - komentuje Bogdan Czaja, zastępca dyrektora programowego TVN. - Nie wątpię, że nasi skoczkowie w kolejnych tygodniach wrócą do formy z poprzednich sezonów, a wtedy możemy mieć nadzieję na jeszcze większą widownię - dodaje.
W sezonie 2020/2021 transmisje skoków narciarskich w TVP 1 śledziło średnio 3,16 mln widzów, w TVP Sport - 622 tys. widzów, a w Eurosport 1 - 976 tys. widzów.
Dane: Nielsen Media.
(KOZ, 23.11.2021)