Dane z nowego badania mediów dostępne w połowie 2022 roku
- Przyszły rok w naszej ocenie będzie rokiem przełomowym - mówił Witold Kołodziejski, przewodniczący KRRiT (fot. Piotr Molecki/East News)
W połowie 2022 roku będą dostępne dane pasywne z panelu nowego badania mediów zainicjowanego przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji, obejmującego pomiar radia, telewizji i internetu.
- Przyszły rok w naszej ocenie będzie rokiem przełomowym - mówił przewodniczący KRRiT Witold Kołodziejski podczas posiedzenia sejmowej komisji kultury poświęconego realizacji projektu Telemetria Polska.
Panel funkcjonuje
W ramach projektu Telemetria Polska funkcjonuje obecnie panel liczący 1,2 tys. mierników. Do połowy 2022 roku zostanie on rozbudowany do 2,5 tys. panelistów. Docelowo ma ich być 4 tys.
Ambitne plany
Z kolei na początku 2022 roku Krajowy Instytut Mediów (powołany przed rokiem przez KRRiT) ma być gotowy do publikacji danych z realizacji pierwszej części badania założycielskiego. Dotychczas zrealizowano ok. 10 tys. wywiadów.
W przyszłym roku badaniem założycielskim ma zostać objętych 30 tys. gospodarstw, tj. 60 tys. wywiadów.
Z kolei panel telemetryczny Nielsen Media obecnie liczy 3 tys. gospodarstw domowych (od 2022 roku 3,5 tys.).
(KOZ, 17.11.2021)