Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Listopad 12, 2021

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Disney+ z najmniejszym przyrostem subskrypcji od momentu powstania

Disney zawiódł oczekiwania analityków (fot. Wikimedia Commons/Coolcaesar)

Kwartalne wyniki finansowe Disneya były wyższe niż przed rokiem, ale spodziewano się lepszych. Przyrost liczby subskrypcji serwisu Disney+ o 2,1 mln okazał się najniższym odkąd wprowadzono usługę (12 listopada 2019 roku).

Obecnie Disney+ ma 118,1 mln subskrybentów. Bob Chapek, szef The Walt Disney Company poinformował, że do 2024 roku celem jest osiągnięcie liczby 230-260 mln. Na koniec kwartału łącznie liczba użytkowników wszystkich platform streamingowych koncernu (Disney+, ESPN+ i Hulu) wyniosła 179 mln.

W III kwartale br. przychody Disneya wyniosły 18,53 mld dol. wobec 14,71 mld w analogicznym okresie ubiegłego roku, co stanowi wzrost o 26 proc. Okazały się one jednak nieco niższe od szacunków analityków z Wall Street, którzy spodziewali się przychodów na poziomie 18,79 mld. Spółka wypracowała zysk netto w wysokości 160 mln dol. wobec straty wynoszącej 710 mln USD rok wcześniej. 

Spółka odnotowała ożywienie w segmencie parków rozrywki. W drugiej połowie roku są one częściej odwiedzane. Przychody z parków, hoteli i innych usług wzrosły o 26 proc. do poziomu 5,45 mld dol.

(MAC, 12.11.2021)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.