Disney+ z najmniejszym przyrostem subskrypcji od momentu powstania
Disney zawiódł oczekiwania analityków (fot. Wikimedia Commons/Coolcaesar)
Kwartalne wyniki finansowe Disneya były wyższe niż przed rokiem, ale spodziewano się lepszych. Przyrost liczby subskrypcji serwisu Disney+ o 2,1 mln okazał się najniższym odkąd wprowadzono usługę (12 listopada 2019 roku).
Obecnie Disney+ ma 118,1 mln subskrybentów. Bob Chapek, szef The Walt Disney Company poinformował, że do 2024 roku celem jest osiągnięcie liczby 230-260 mln. Na koniec kwartału łącznie liczba użytkowników wszystkich platform streamingowych koncernu (Disney+, ESPN+ i Hulu) wyniosła 179 mln.
W III kwartale br. przychody Disneya wyniosły 18,53 mld dol. wobec 14,71 mld w analogicznym okresie ubiegłego roku, co stanowi wzrost o 26 proc. Okazały się one jednak nieco niższe od szacunków analityków z Wall Street, którzy spodziewali się przychodów na poziomie 18,79 mld. Spółka wypracowała zysk netto w wysokości 160 mln dol. wobec straty wynoszącej 710 mln USD rok wcześniej.
Spółka odnotowała ożywienie w segmencie parków rozrywki. W drugiej połowie roku są one częściej odwiedzane. Przychody z parków, hoteli i innych usług wzrosły o 26 proc. do poziomu 5,45 mld dol.
(MAC, 12.11.2021)