WPP obsłuży Coca-Colę, która zapowiada nowy model działań marketingowych
Coca-Cola wydaje globalnie na reklamy ponad 4 mld dol. każdego roku (fot. Pexels.com)
Coca-Cola Company poinformowała, że sieć WPP będzie globalnym marketingowym partnerem marki odpowiedzialnym za przeprowadzenie działań w ponad 200 krajach.
Coca-Cola zdecydowała się na zintegrowany model współpracy agencyjnej w związku z planami dotyczącymi nowego modelu działań marketingowych, które sama określa mianem "agresywnych". Nowy model agencji tworzą cztery elementy. Pierwszy to partner globalny, który zarządza kompleksowymi działaniami technologicznymi, medialnymi i marketingowymi w całym portfolio firmy. Kolejny to partner uzupełniający (został nim holding Dentsu), który będzie działać na wybranych rynkach. Na trzeci element składa się lista zatwierdzonych agencji (wśród nich m.in. Leo Burnett i McCann), skupiających się na działaniach kreatywnych. Ostatnim jest wspólna platforma danych i technologii, które mają łączyć zespoły marketingowe wszystkich marek i jednostek operacyjnych należących do amerykańskiej firmy.
Do niedawna Coca-Cola współpracowała z ponad 4 tys. agencji na całym świecie. Globalny przetarg rozpoczął się w grudniu ubiegłego roku.
(KAP, 10.11.2021)