Fundacja Przekrój zwiększyła stratę netto w 2020 roku
W czerwcu br. cena "Przekroju" wzrosła z 19,90 zł do 38 zł
Fundacja Przekrój, wydawca kwartalnika "Przekrój" i serwisu Przekroj.pl, zwiększyła w 2020 roku stratę netto do 2,58 mln zł (z 1,73 mln zł straty netto w 2019 roku).
Strata zostanie pokryta z zysków kolejnych lat.
Fundacja w 2020 roku odnotowała przychody netto ze sprzedaży w wysokości 10,21 mln zł (14,62 mln zł rok wcześniej), z czego przychody z działalności statutowej (darowizny) to 7,51 mln zł (12,05 mln zł w 2019 roku), a ze sprzedaży produktów - 1,78 mln zł (1,93 mln zł rok wcześniej).
Koszty działalności operacyjnej wyniosły 12,43 mln zł (13,88 mln zł w 2019 roku), w tym na wynagrodzenia wydano 5,95 mln zł (5,91 mln zł). Średnie zatrudnienie w fundacji wyniosło 20,4 etatu (rok wcześniej - 20,2). Wypłacane wynagrodzenia związane były także z umowami zleceniami oraz wynagrodzeniami z tytułu praw autorskich.
Koszty usług obcych wyniosły 3,91 mln zł (4,09 mln zł rok wcześniej), m.in.: koszty druku i składania - 854,35 tys. zł (988 tys. zł w 2019 roku), usługi prawne, notarialne, doradcze - 763,49 tys. zł (393,83 tys. zł w 2019 roku), reprezentacja i reklama - 854,07 tys. zł (1,66 mln zł rok wcześniej).
Kwartalnik "Przekrój" nie jest zgłoszony do Związku Kontroli Dystrybucji Prasy.
(KRY, 10.11.2021)