TV Republika próbuje zarabiać  |  FoodCare przegląda rynek  |  Oglądalność programu Marka Czyża w TVP Info  |  Wydawcy gazet lokalnych protestują przeciwko Świrskiemu  |  Zoom TV bliski progu rentowności  |  Była szefowa radiowej Czwórki  |  Branża czytelnicza czeka na ruch nowych władz  |  Dalsze rozstania z "Gazetą Wyborczą"  |  TVN Warner Bros. Discovery z 14 nagrodami  |  Tele 5 wprowadza program popularnonaukowy  |  Polsat Box Go przyspiesza premierę  |  Nagroda Specjalna Press Club Polska  |  Polacy wolą kupować książki i gazety za pomocą kart  |  GPD Health  |  NAV agency rozpoczyna  |  Przejście z Deloitte do Walk  |  Wieloletni redaktor AP zginął w wypadku  |  TikTok będzie protestować w sądzie przeciwko blokadzie w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

TV Republika próbuje zarabiać  |  FoodCare przegląda rynek  |  Oglądalność programu Marka Czyża w TVP Info  |  Wydawcy gazet lokalnych protestują przeciwko Świrskiemu  |  Zoom TV bliski progu rentowności  |  Była szefowa radiowej Czwórki  |  Branża czytelnicza czeka na ruch nowych władz  |  Dalsze rozstania z "Gazetą Wyborczą"  |  TVN Warner Bros. Discovery z 14 nagrodami  |  Tele 5 wprowadza program popularnonaukowy  |  Polsat Box Go przyspiesza premierę  |  Nagroda Specjalna Press Club Polska  |  Polacy wolą kupować książki i gazety za pomocą kart  |  GPD Health  |  NAV agency rozpoczyna  |  Przejście z Deloitte do Walk  |  Wieloletni redaktor AP zginął w wypadku  |  TikTok będzie protestować w sądzie przeciwko blokadzie w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

TV Republika próbuje zarabiać  |  FoodCare przegląda rynek  |  Oglądalność programu Marka Czyża w TVP Info  |  Wydawcy gazet lokalnych protestują przeciwko Świrskiemu  |  Zoom TV bliski progu rentowności  |  Była szefowa radiowej Czwórki  |  Branża czytelnicza czeka na ruch nowych władz  |  Dalsze rozstania z "Gazetą Wyborczą"  |  TVN Warner Bros. Discovery z 14 nagrodami  |  Tele 5 wprowadza program popularnonaukowy  |  Polsat Box Go przyspiesza premierę  |  Nagroda Specjalna Press Club Polska  |  Polacy wolą kupować książki i gazety za pomocą kart  |  GPD Health  |  NAV agency rozpoczyna  |  Przejście z Deloitte do Walk  |  Wieloletni redaktor AP zginął w wypadku  |  TikTok będzie protestować w sądzie przeciwko blokadzie w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: RAPORTY

Dodano: Listopad 05, 2021

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Wavemaker: internet najbardziej niezastąpionym medium

Badanie znaczenia mediów to część Projektu Cyfrowizja VI, który agencja Wavemaker prowadziła pod koniec czerwca 2021 roku (fot. Pexels.com)

Gdyby musieli ograniczyć korzystanie z mediów do jednego kanału, 58 proc. polskich internautów wskazuje na sieć jako niezastąpioną - wynika z badania agencji mediowej Wavemaker, zrealizowanego wśród osób korzystających z internetu.

Dla 17 proc. badanych najważniejszym medium pozostaje telewizja. Jej znaczenie rośnie wraz z wiekiem badanych – wśród osób po 45. roku życia niemal co czwarta postawiłaby na telewizję jako medium pierwszego wyboru. Prasa jest medium pierwszego wyboru dla 9 proc. respondentów, a radio - dla 7 proc.

W stosunku do wiosny 2020 roku nastąpił lekki spadek znaczenia sieci (z 67 proc. do 58 proc.), za to wzrosło znaczenie TV (z 12 proc. do 17 proc.).

"Niewykluczone, że jest to efekt pandemii, która zwiększyła znaczenie domowej rozrywki, w tym telewizji, w życiu sporej części badanych" - stwierdza Wavemaker. 

W przypadku Polaków najbardziej przywiązanych do internetu nie zmienił się ranking trzech najważniejszych stron w sieci. Gdyby byli zmuszeni ograniczyć korzystanie z internetu do jednego serwisu, najwięcej osób zdecydowałoby się na YouTube (27 proc.), który na podium uzupełniają Facebook (21 proc.) i Netflix (16 proc.).

Z kolei w rankingu najważniejszych stacji telewizyjnych top 3 tworzą Polsat (18 proc.), TVN 24 (18 proc.) i TVN (16 proc.). Dalej są: TVP 1 (15 proc.) i TVP 2 (9 proc.). "Pozycja TVN 24 wyraźnie wzrosła, co zapewne również ma związek z rosnącą wagą informacji w pandemicznej wciąż rzeczywistości" - zauważa Wavemaker.

Press

(fot. materiały prasowe)

"Choć Wavemaker stawia badanych przed czysto hipotetycznym wyborem, to ich wskazania dowodzą całkiem realnej siły mediowych marek. Szczególnie w odniesieniu do YouTube i Facebooka otrzymujemy obraz silnej dominacji i potwierdzenie, że dla wielu osób te serwisy to niemal synonim internetu. Nie dziwią więc rosnące oczekiwania wobec ich właścicieli" – skomentował w komunikacie Paweł Gala, szef Wavemakera.

Badanie znaczenia mediów to część Projektu Cyfrowizja VI, który agencja Wavemaker realizowała pod koniec czerwca 2021 roku na grupie 1,5 tys. Polaków z dostępem do sieci.

(KOZ, 05.11.2021)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.