W październiku TVN powiększył przewagę nad konkurencją w grupie komercyjnej
Udział TVN wzrósł w grupie ogólnej z 7,62 proc. do 8,09 proc., a w grupie komercyjnej - z 10,04 proc. do 10,43 proc. (fot. Mateusz Grochocki/East News)
W październiku TVN i TVP 2 zwiększyły udział w widowni telewizyjnej w grupie ogólnej, a TVN również w komercyjnej.
W grupie ogólnej prowadził TVP 1, którego udział w rynku wyniósł 9,06 proc., co oznacza spadek z 9,34 proc. w październiku 2020 roku. Polsat zmniejszył udział z 8,76 proc. do 8,15 proc. Z tzw. wielkiej czwórki wzrost zanotowały TVN (z 7,62 proc. do 8,09 proc.) i TVP 2 (z 7,59 proc. do 7,62 proc.). Pierwszą piątkę zamykał TVN 24, którego udział spadł z 6,24 proc. do 5,05 proc.
W pierwszej dziesiątce znalazły się również: TVP Info - 4,39 proc. (spadek z 4,63 proc.), TV Puls - 3,98 proc. (wzrost z 3,77 proc.), TVN Siedem - 3,5 proc. (spadek z 3,56 proc.), TV 4 - 3,44 proc. (spadek z 3,7 proc.), TTV - 2,03 proc. (spadek z 2,15 proc.) i Puls 2 - 1,72 proc. (spadek z 1,84 proc.).
W grupie komercyjnej liderem był TVN, zdobywając 10,43 proc. udziału w rynku wobec 10,04 proc. przed rokiem. Udział Polsatu spadł z 9,62 proc. do 8,23 proc., TVP 2 - z 6,46 proc. do 5,76 proc., a TVP 1 - z 5,47 proc. do 5,41 proc.
Dalej były: TVN Siedem - 4,78 proc. (spadek z 4,94 proc.), TV Puls - 4,69 proc. (wzrost z 4,4 proc.), TTV - 3,12 proc. (spadek z 3,34 proc.), TV 4 - 3,08 proc. (spadek z 3,47 proc.), TVN 24 - 2,96 proc. (spadek z 4,24 proc.) i Puls 2 - 2,23 proc. (wzrost z 2,13 proc.).
Nielsen dołączył do swoich standardowych danych o widowni kanałów telewizyjnych dane dotyczące oglądalności telewizji poza domem, tzw. out of home viewing.
Dane: Nielsen Media.
(KOZ, 03.11.2021)