Na Press.pl na bieżąco najważniejsze wiadomości o mediach i reklamie  |  Z pełnym wydaniem newslettera "Presserwis" na Państwa skrzynki wracamy we wtorek 7 stycznia  |  Nie zamówiłeś jeszcze newslettera z newsami, o których potem mówią inni? Kliknij tutaj  |  Od początku stycznia w salonach prasowych nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Andrzej Andrysiak, XYZ Grzegorza Nawackiego, a także była naczelna „Pisma” i odbudowa radiowej Trójki – polecamy!  | 

Na Press.pl na bieżąco najważniejsze wiadomości o mediach i reklamie  |  Z pełnym wydaniem newslettera "Presserwis" na Państwa skrzynki wracamy we wtorek 7 stycznia  |  Nie zamówiłeś jeszcze newslettera z newsami, o których potem mówią inni? Kliknij tutaj  |  Od początku stycznia w salonach prasowych nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Andrzej Andrysiak, XYZ Grzegorza Nawackiego, a także była naczelna „Pisma” i odbudowa radiowej Trójki – polecamy!  | 

Na Press.pl na bieżąco najważniejsze wiadomości o mediach i reklamie  |  Z pełnym wydaniem newslettera "Presserwis" na Państwa skrzynki wracamy we wtorek 7 stycznia  |  Nie zamówiłeś jeszcze newslettera z newsami, o których potem mówią inni? Kliknij tutaj  |  Od początku stycznia w salonach prasowych nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Andrzej Andrysiak, XYZ Grzegorza Nawackiego, a także była naczelna „Pisma” i odbudowa radiowej Trójki – polecamy!  | 

Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Październik 26, 2021

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Facebook ma płacić za treści, ale kiepsko współpracuje z australijskimi wydawcami

Zdaniem australijskich władz Facebook mógłby bardziej się postarać (fot. Joshua Hoehne/Unsplash.com)

Australijski regulator rynku mediów wyraził w poniedziałek zaniepokojenie z powodu niesatysfakcjonującej współpracy z Facebookiem. Siedem miesięcy temu w tym kraju wprowadzono prawo zmuszające wielkie platformy do negocjowania umów z miejscowymi wydawcami. Koncern nie spełnia oczekiwań.

Australian Consumer and Competition Commission (ACCC) zwraca uwagę, że Facebook, a także Google mają płacić za treści kierujące ruch na ich strony internetowe. „Google wciąż negocjuje i finalizuje umowy z większą liczbą firm medialnych i wydaje się, że podchodzi do tego zadania we właściwym duchu” – powiedział Rod Sims, przewodniczący australijskiej Komisji ds. Konkurencji i Konsumentów. - „Obawiamy się, że Facebook nie wydaje się podchodzić do tego w taki sam sposób” - stwierdził.

Na czwartek 28 października w Stanach Zjednoczonych wyznaczono coroczną konferencję, podczas której Facebook ma ogłosić zmianę nazwy koncernu.

(MAC, 26.10.2021)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.