Ströer niemal o 1/3 zmniejszył przychody w 2020 roku
Spadek przychodów był spowodowany negatywnym wpływem pandemii na rynek reklamy zewnętrznej w Polsce (fot. materiały prasowe)
Firma reklamy zewnętrznej Ströer Media w 2020 roku zmniejszyła przychody o 30,4 proc. w porównaniu z 2019 rokiem.
Ze sprawozdania złożonego w Krajowym Rejestrze Sądowym wynika, że spółka uzyskała 99,9 mln zł przychodów, z czego 95,9 mln zł pochodziło z wynajmu powierzchni reklamowej (spadek o 30,2 proc.), a 4 mln zł - z druku plakatów (spadek o 34,3 proc.).
Jak podano w sprawozdaniu, spadek przychodów był spowodowany negatywnym wpływem pandemii na rynek reklamy zewnętrznej w Polsce.
Koszty działalności operacyjnej były o 29,8 proc. niższe i wyniosły 101,4 mln zł. Z kolei strata z działalności operacyjnej zmniejszyła się o 57,1 proc., do 766 tys. zł.
Dzięki 1,9 mln zł odroczonego podatku dochodowego spółka zakończyła 2020 rok z 1,3 mln zł zysku netto (1,7 mln zł straty w 2019 roku).
Podstawową działalnością Ströer Media jest udostępnianie klientom powierzchni reklamowej na ponad 10 tys. nośników reklamowych, a także realizacja kampanii reklamowych na tych nośnikach.
Z kolei spółka Ströer Polska zarządza portfolio nośników i świadczy usługi na rzecz spółek Ströer Media.
Ströer Polska w 2020 roku uzyskała 73,1 mln zł przychodów, co oznacza spadek o 31,9 proc. względem 2019 roku. 72,9 mln zł jej wpływów pochodziło od Ströer Media. Spółka zmniejszyła koszty z działalności o 3,7 proc., do 86,4 mln zł. Natomiast jej strata wyniosła 19,4 mln zł (14 mln zł zysku netto rok wcześniej).
(KOZ, 25.10.2021)