Dział: REKLAMA

Dodano: Październik 25, 2021

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Ströer niemal o 1/3 zmniejszył przychody w 2020 roku

Spadek przychodów był spowodowany negatywnym wpływem pandemii na rynek reklamy zewnętrznej w Polsce (fot. materiały prasowe)

Firma reklamy zewnętrznej Ströer Media w 2020 roku zmniejszyła przychody o 30,4 proc. w porównaniu z 2019 rokiem.

Ze sprawozdania złożonego w Krajowym Rejestrze Sądowym wynika, że spółka uzyskała 99,9 mln zł przychodów, z czego 95,9 mln zł pochodziło z wynajmu powierzchni reklamowej (spadek o 30,2 proc.), a 4 mln zł - z druku plakatów (spadek o 34,3 proc.).

Jak podano w sprawozdaniu, spadek przychodów był spowodowany negatywnym wpływem pandemii na rynek reklamy zewnętrznej w Polsce.

Koszty działalności operacyjnej były o 29,8 proc. niższe i wyniosły 101,4 mln zł. Z kolei strata z działalności operacyjnej zmniejszyła się o 57,1 proc., do 766 tys. zł.

Dzięki 1,9 mln zł odroczonego podatku dochodowego spółka zakończyła 2020 rok z 1,3 mln zł zysku netto (1,7 mln zł straty w 2019 roku).

Podstawową działalnością Ströer Media jest udostępnianie klientom powierzchni reklamowej na ponad 10 tys. nośników reklamowych, a także realizacja kampanii reklamowych na tych nośnikach. 

Z kolei spółka Ströer Polska zarządza portfolio nośników i świadczy usługi na rzecz spółek Ströer Media.

Ströer Polska w 2020 roku uzyskała 73,1 mln zł przychodów, co oznacza spadek o 31,9 proc. względem 2019 roku. 72,9 mln zł jej wpływów pochodziło od Ströer Media. Spółka zmniejszyła koszty z działalności o 3,7 proc., do 86,4 mln zł. Natomiast jej strata wyniosła 19,4 mln zł (14 mln zł zysku netto rok wcześniej).

(KOZ, 25.10.2021)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.