Instagram rozwija narzędzie analityczne dla marek i influencerów
Nowe narzędzia pozwolą na dokładniejszą analizę treści (fot. Liza Summer/ Pexels.com)
Instagram wprowadził zmiany do Instagram Insights - programu, który pozwala twórcom internetowym i marketerom na dogłębniejszą analizę zachowań użytkowników obserwujących ich treści.
W nowej wersji Insight znalazły się głębsze informacje na temat odbiorców treści reklamowych. Będą wśród nich m.in. dane o zaangażowanych kontach, czyli o użytkownikach, którzy weszli w interakcję z treściami danego profilu w wybranym przez niego okresie. Instagram podaje również, czy odbiorcy płatnych treści to osoby obserwujące konto, czy takie, które natrafiają jedynie na posty reklamowe. Twórcy i marki otrzymają również informacje na temat wieku, pochodzenia i płci osób, które widziały post.
Zmiany zostały również wprowadzone do promowanych treści. Influencerzy, których posty są promowane przez marki, będą mogli sprawdzić skuteczność reklamy, jej zasięg, polubienia, komentarze i udostępnienia.
(KAP, 22.10.2021)