Agencja Funktional wprowadza czterodniowy tydzień pracy
Funktional to krakowska agencja, która wspiera marki w transformacji i rozwoju, głównie w zakresie strategii, brandingu i produktów cyfrowych (fot. materiały prasowe)
Krakowska agencja Funktional poinformowała, że wprowadza czterodniowy tydzień pracy. Na początek będzie to test i rozpocznie się w listopadzie br.
Celem zmian wprowadzanych w Funktional jest wsparcie kreatywności pracowników - w branży reklamowej problemem jest wypalenie zawodowe. Nowy system pracy zakłada, że będą oni pracowali cztery godziny krócej w tygodniu. - Będziemy pracować od poniedziałku do czwartku od 8 do 17, czyli po dziewięć godzin - wyjaśnia "Press" Hubert Pokrowiecki, CEO agencji Funktional. Podkreśla, że nie będzie to miało wpływu na wysokość wynagrodzenia.
Pokrowiecki informuje, że do decyzji o skróceniu tygodnia pracy przekonały kierownictwo firmy m.in. przeprowadzone na Islandii w latach 2015-2019 badania, w których udział wzięło 2500 pracowników sektora publicznego. Wynika z nich, że wydłużenie weekendu miało wpływ na poprawę samopoczucia pracowników, spadek poziomu stresu oraz lepszą równowagę pomiędzy życiem prywatnym a zawodowym. Z kolei w Microsoft Japan zaobserwowano, że po ograniczeniu tygodnia pracy wzrosła wydajność pracowników nawet o 40 proc.
- W Funktional tworzymy strategie, budujemy marki i produkty cyfrowe, dlatego nasza praca jest bardziej twórcza niż promocyjna. Większość tych działań wymaga odpowiedniego zaplanowania i podejścia, a nie przesiadywania za biurkiem siedem dni w tygodniu - mówi Hubert Pokrowiecki.
Agencja Funktional zatrudnia 24 osoby, które aktualnie pracują w trybie hybrydowym.
(KAP, 21.10.2021)