W mediach często i dużo o prounijnych protestach
Najwięcej komentarzy i wpisów o protestach prounijnych było na Twitterze (fot. Piotr Molecki/East News)
Na temat niedzielnych protestów prounijnych w mediach było prawie 28 tys. publikacji – wynika z analizy Instytutu Monitorowania Mediów.
Z danych IMM za okres od 7 do 11 października wynika, że w mediach pojawiło się 27,7 tys. wzmianek o protestach organizowanych w całej Polsce pod hasłem "My zostajemy w Unii Europejskiej".
Najwięcej komentarzy i wpisów na ten temat było na Twitterze (20 tys.) oraz w portalach internetowych, w tym na blogach, forach oraz podcastach (5 tys.). Od czwartku w ciągu pięciu dni w stacjach radiowych wyemitowano na ten temat 457 materiałów, w telewizji 310, a prasa informowała o wyroku Trybunału Konstytucyjnego po przewodnictwem Julii Przyłębskiej i demonstracjach na polskich ulicach 64 razy.
Dotarcie przekazów o prounijnych protestach szacowane jest na 161 mln potencjalnych kontaktów. Największe dotarcie, bo 77,8 mln potencjalnych kontaktów, wygenerowała telewizja. Najwięcej materiałów przygotowały Wydarzenia 24 – 37 razy z czasem antenowym 2 godzin, z kolei TVP Info wyemitowała 33 materiały (7 godzin). Polsat News poświęcił 25 materiałów (5 godzin), TVN 24 - 23 materiały (4 godziny).
Radio jest na drugim miejscu w zakresie budowania zasięgu – dało dotarcie na poziomie 46 mln. Najczęściej informowało o sprawie Radio Zet, ale najwięcej czasu antenowego poświęciło tematowi RMF FM.
W prasie najwięcej materiałów pojawiło się w tytułach: "Nowa Trybuna Opolska", "Głos Wielkopolski", "Gazeta Wyborcza".
(BAE, 14.10.2021)