Prawie trzy czwarte firm wykorzystuje marketing bezpośredni
71 proc. firm deklaruje, że w tym roku skorzystało lub skorzysta z narzędzi marketingu bezpośredniego – wynika z badania przeprowadzonego przez TNS OBOP dla Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego.
Wśród przedsiębiorstw przeznaczających na marketing bezpośredni średniej wielkości budżety 61 proc. deklaruje wzrost tych wydatków w tym roku. Do najbardziej efektywnych narzędzi marketingowych zaliczono trzy z marketingu bezpośredniego: sprzedaż katalogową, sprzedaż przez własną stronę internetową oraz e-mailing. 71 proc. firm, uznało, że głównym czynnikiem zmniejszającym efektywność marketingu bezpośredniego są kłopoty ze zwrotem lub reklamacją produktu. Badanie przeprowadzono wśród tysiąca firm. W dużych firmach przepytano szefów marketingu i specjalistów ds. marketingu bezpośredniego, a w małych szefów tych firm.(TW, 10.11.2006)
