Kadrowe mają co robić. Tygodniowy przegląd zmian na rynku
09.10.2021, 11:31
Dariusz Prosiecki reportem "Faktów" był od 2005 roku (screen Fakty.tvn24.pl)
Zwalniają, zatrudniają, awansują, degradują. Kilka osób przeszło z mediów do biznesu. Oto krótki przegląd zmian kadrowych w polskich mediach i reklamie w minionym tygodniu. Bettman, Frąckowiak, Prosiecki, Spychalski i inni.
- Dominika Bettman dołączy do zespołu firmy Microsoft w Polsce i obejmie stanowisko dyrektorki generalnej. Wcześniej pracowała w Siemensie. Zastąpi Marka Loughrana, który zarządzał polskim oddziałem firmy od ponad 4,5 roku.
- Marek Frąckowiak, dyrektor generalny Izby Wydawców Prasy, został wybrany na prezesa IWP.
- Z "Faktów" TVN odszedł reporter Dariusz Prosiecki, który pożegnał się również z dziennikarstwem. - Branża lotnicza - czego dowodem były moje materiały - jest mi bliska - oświadczył. I przeszedł do Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej. Pracuje w biurze strategii i współpracy międzynarodowej na stanowisku głównego specjalisty.
- Błażej Spychalski, były rzecznik prezydenta Andrzeja Dudy, rozpoczął pracę w PKN Orlen. Wcześniej zaprzeczał, że interesuje go stanowisko w koncernie paliwowym.
- Wojciech Kozłowski został dyrektorem marketingu w polskim Red Bullu. Kozłowski wcześniej pracował na tym samym stanowisku w Decathlonie.
- Katarzyna Piecuch pokieruje nowo powstałym działem Grupy Eurozet, który łączy obszary komunikacji marketingowej - promocje, social media i PR Radia Zet.
- Alicja Giedroyć-Skiba przestała być redaktor naczelną „Gazety Wrocławskiej” po czterech miesiącach od powołania. Nowym naczelnym został Artur Matyszczyk, dziennikarz z Zielonej Góry.
- Magdalena Żołądź i Tomasz Wróblewski po 22 latach odeszli z "Nowej Trybuny Opolskiej". Z kolei z "Dziennika Zachodniego" po 21 latach odszedł Łukasz Klimaniec. Natomiast z białostockiego oddziału Polska Press odszedł Bartosz Wacławski, zastępca redaktora naczelnego.
- Od października funkcję wiceprezesa ds. handlu i marketingu w Sokołów SA pełni Maciej Częścik, dotychczasowy dyrektor spółki ds. cen w biurze zarządu.
- Agnieszka Witkowicz-Matolicz, dotychczasowa szefowa newsroomu Muzo.fm, została reporterką i wydawczynią programów Polsat News.
- Maksymilian Salski, który z końcem sierpnia odszedł z Agory, dołączył do kierowanego przez Danutę Bregułę zespołu odpowiedzialnego za wdrożenie i rozwój usługi subskrypcyjnej grupy newonce.
- Adam Torchała, który po siedmiu latach odszedł z portalu Bankier.pl i "Pulsu Biznesu" pożegnał się z dziennikarstwem. Teraz pracuje dla Far From Home, dewelopera gier komputerowych.
- Agencja Leo Burnett powiększyła dział kreacji o dwóch senior art directorów. Do jej zespołu dołączyli Julia Szostak i Rafał Szczepaniak.
- Marcin Szypszak został zastępcą dyrektora i redaktora naczelnego TVP 3 ds. programowych. Nie będzie już przygotowywać materiałów do "Wiadomości" TVP 1.
- W dziale kreacji agencji Ogilvy stworzono stanowisko creative group head, na które awansowali Daniel Marciniak, head of design and content, i Artur Bolesławski, senior copywriter.
(MAT, 09.10.2021)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter