Trójce spadają cennikowe wydatki reklamowe
Cennikowe wpływy reklamowe Programu III spadły z 299,6 mln zł do 206,6 mln zł (fot. Piotr Molecki/East News)
W okresie styczeń-sierpień 2021 o 7,5 proc. wzrosły cennikowe wydatki na reklamę w radiu, ale wpływy reklamowe Programu III spadły w tym czasie o ponad 30 procent.
Z danych firmy Kantar, które nie uwzględniają rabatów, wynika, że cennikowe przychody Grupy RMF z reklam w porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej wzrosły o 8,9 proc. (do 2,3 mld zł), Eurozetu - o 9,7 proc. (do 1,2 mld zł), stacji radiowych Grupy ZPR Media - o 5,3 proc. (do 937,5 mln zł), rozgłośni publicznych - o 9,2 proc. (do 582,6 mln zł). Minimalny spadek zanotowała Grupa Radiowa Agory - o 0,2 proc. (do 641,4 mln zł).
Z kolei cennikowe wpływy reklamowe Programu III, który notuje rekordowe spadki słuchalności, spadły o 31,1 proc. - z 299,6 mln zł w okresie styczeń-sierpień 2020 roku do 206,6 mln zł w okresie styczeń-sierpień 2021.
Największy reklamodawca, czyli Aflofarm, który od stycznia do sierpnia zmniejszył wydatki na radio o 12,6 proc. (do 734,9 mln zł), w Trójce ograniczył je o ponad połowę (o 57,4 proc., czyli do 49,1 mln zł).
Wśród największych reklamodawców w Programie III znalazły się również Terg (właściciel sklepów Media Expert) i Natur Produkt Zdrovit. Terg więcej wydał w radiu (wzrost o 21 proc.), ale mniej w Trójce (spadek o 5,6 proc.). Natomiast wartość wydatków Natur Produkt Zdrovit w tej rozgłośni wzrosła o 5,7 proc. (do 30,6 mln zł).
(KOZ, 01.10.2021)