Wydawnictwo Bauer wypracowało zysk  |  Euro 2024, czyli mistrzostwa gwiazd zmęczonych komentowaniem  |  Agencja UM wygrała przetarg  |  Chajzer chce się bić i pisze książkę  |  SGL w obronie dziennikarzy Biełsatu  |  Grupa Zbigniewa Benbenka poprawiła wynik  |  Emitel chce zarezerwować częstotliwości  |  Oglądalność "Sekretów rodziny" w Polsacie  |  Eska TV ma nowego prezentera  |  Grupa Empik zwiększyła przychody  |  Polsat Box i Netia włączą kanały  |  Właściciel platformy telewizyjnej Avios  |  Każdy tytuł z segmentu prasy telewizyjnej stracił  |  Felietonista katowickiego "Sportu"  |  Operator Patronite z coraz wyższymi przychodami  |  Mazowsze chce promować  |  Świętokrzyskie szuka agencji  |  Partners of Promotion pomoże wejść marce do Polski  |  Carat przejmuje wart 120 mln dol. budżet Pernod Ricard  |  Dziennikarka skazana zaocznie przez rosyjski sąd na osiem lat więzienia  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydawnictwo Bauer wypracowało zysk  |  Euro 2024, czyli mistrzostwa gwiazd zmęczonych komentowaniem  |  Agencja UM wygrała przetarg  |  Chajzer chce się bić i pisze książkę  |  SGL w obronie dziennikarzy Biełsatu  |  Grupa Zbigniewa Benbenka poprawiła wynik  |  Emitel chce zarezerwować częstotliwości  |  Oglądalność "Sekretów rodziny" w Polsacie  |  Eska TV ma nowego prezentera  |  Grupa Empik zwiększyła przychody  |  Polsat Box i Netia włączą kanały  |  Właściciel platformy telewizyjnej Avios  |  Każdy tytuł z segmentu prasy telewizyjnej stracił  |  Felietonista katowickiego "Sportu"  |  Operator Patronite z coraz wyższymi przychodami  |  Mazowsze chce promować  |  Świętokrzyskie szuka agencji  |  Partners of Promotion pomoże wejść marce do Polski  |  Carat przejmuje wart 120 mln dol. budżet Pernod Ricard  |  Dziennikarka skazana zaocznie przez rosyjski sąd na osiem lat więzienia  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydawnictwo Bauer wypracowało zysk  |  Euro 2024, czyli mistrzostwa gwiazd zmęczonych komentowaniem  |  Agencja UM wygrała przetarg  |  Chajzer chce się bić i pisze książkę  |  SGL w obronie dziennikarzy Biełsatu  |  Grupa Zbigniewa Benbenka poprawiła wynik  |  Emitel chce zarezerwować częstotliwości  |  Oglądalność "Sekretów rodziny" w Polsacie  |  Eska TV ma nowego prezentera  |  Grupa Empik zwiększyła przychody  |  Polsat Box i Netia włączą kanały  |  Właściciel platformy telewizyjnej Avios  |  Każdy tytuł z segmentu prasy telewizyjnej stracił  |  Felietonista katowickiego "Sportu"  |  Operator Patronite z coraz wyższymi przychodami  |  Mazowsze chce promować  |  Świętokrzyskie szuka agencji  |  Partners of Promotion pomoże wejść marce do Polski  |  Carat przejmuje wart 120 mln dol. budżet Pernod Ricard  |  Dziennikarka skazana zaocznie przez rosyjski sąd na osiem lat więzienia  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: INTERNET

Dodano: Wrzesień 30, 2021

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

"Gazeta Wyborcza" zrywa współpracę z Gazeta.pl

Na koniec czerwca 2021 roku "Gazeta Wyborcza" miała 258,2 tys. subskrypcji cyfrowych (fot. Piotr Molecki/East News)

Od 4 października treści tworzone w redakcji "Gazety Wyborczej" będą dostępne wyłącznie na Wyborcza.pl. Oznacza to m.in. zerwanie współpracy z portalem Gazeta.pl (także należącym do Agory), gdzie dotąd były publikowane artykuły "GW".

W liście do czytelników Jarosław Kurski, pierwszy zastępca redaktora naczelnego "Gazety Wyborczej" i Jerzy B. Wójcik, wydawca "Gazety Wyborczej", informują, że od przyszłego tygodnia wycofają treści “Wyborczej” z bezpłatnego portalu Gazeta.pl. Swoją decyzję tłumaczą odmiennym modelem biznesowym – Gazeta.pl ma model reklamowo-zasięgowy, a "Wyborcza" subskrypcyjny. Podkreślili jednocześnie, że portal Gazeta.pl "nie jest przez nas redagowany".

"Gazeta Wyborcza" ograniczy także udzielanie zewnętrznych licencji na swoje teksty. 

"Model subskrypcyjny wymaga podkreślania wyjątkowości marki utrzymywanej przez zgromadzoną wokół niej społeczność" – piszą Kurski i Wójcik w liście do czytelników. – "Podobnie konsekwentnie podkreślają odrębność swoich marek najwięksi wydawcy na świecie, tacy jak „The New York Times", „Financial Times", „Le Monde", „The Times", którzy oprócz sprzedaży prasy drukowanej opierają się na prenumeracie cyfrowej".

Wpływy cyfrowe "GW", czyli ze sprzedaży prenumeraty cyfrowej i reklamy cyfrowej, w drugim kwartale 2021 roku stanowiły 41 proc. jej całkowitych wpływów. Jest to przede wszystkim rezultat wyższych przychodów z subskrypcji treści Wyborcza.pl, które wzrosły o 22,5 proc. w porównaniu z drugim kwartałem 2020 roku. 

Na koniec czerwca 2021 roku "Gazeta Wyborcza" miała 258,2 tys. subskrypcji cyfrowych. To daje jej pozycję lidera wśród prasowych biznesów subskrypcyjnych w Polsce oraz miejsce w europejskiej czołówce. Według danych raportu fundacji Digital Poland, Wyborcza.pl jest najbardziej znanym w Polsce tytułem prasowym o modelu subskrypcyjnym. 

(BAE, 30.09.2021)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.