Viaplay zapowiada ekspansję na pięciu nowych rynkach
Viaplay w Polsce zadebiutował 3 sierpnia br. (fot. Vienna Reyes/Unsplash)
Skandynawski NENT Group, właściciel platformy streamingowej Viaplay, zapowiedział przyspieszenie inwestycji. W drugiej połowie 2022 roku Viaplay ma pojawić się w Wielkiej Brytanii, a następnie do końca 2023 roku w Kanadzie, Niemczech, Austrii oraz Szwajcarii.
"Podnosimy nasze cele dotyczące liczby abonentów, wzrostu sprzedaży oraz planu rentowności. Inwestujemy więcej w krótkim okresie, aby uzyskać jeszcze większy długoterminowy wzrost" - stwierdził w komunikacie szef koncernu NENT Group Anders Jensen.
W 2023 roku Viaplay ma być dostępny w 16 krajach, a w 2025 roku NENT Group przewiduje, że liczba abonentów wyniesie 12 mln zamiast zakładanych wcześniej 10,5 mln. Według spółki "przyspieszona ekspansja, w połączeniu z udanymi premierami Viaplay w Estonii, na Łotwie, Litwie i w Polsce oraz nadchodzącymi debiutami marki w USA i Holandii, przyczynią się do organicznego wzrostu sprzedaży".
NENT Group zainwestował w pozyskanie praw do międzynarodowych transmisji sportowych, podpisał kilka umów partnerskich na dystrybucję (m.in. z sieciami kablowymi), a także zwiększył produkcję własnych filmów i programów, w tym na rynki lokalne.
W Polsce Viaplay wystartował 3 sierpnia.
(DAN, 23.09.2021)