Omnicom z globalnym budżetem marketingowym Mercedesa wartym 890 mln dolarów

Omnicom ma dodać Mercedesowi jeszcze więcej klasy (fot. Pixabay.com)
Mercedes-Benz po trwającym pół roku przetargu zdecydował, że jego globalnym, wartym 890 mln dol. budżetem medialnym i marketingowym będzie zarządzać Omnicom Group, która przejmuje aktywa od Publicis Groupe.
Umowa wejdzie w życie w styczniu 2022 roku, kiedy Omnicom utworzy nową jednostkę zarządzającą budżetem niemieckiej firmy motoryzacyjnej - Team X. Jednostka będzie tworzyć reklamy, kupować media i analizować dane. Do jej kompetencji należy również rozwój marketingu indywidualnego i PR. Team X będzie odpowiedzialny za większość jednostek biznesowych Mercedes-Benz na ponad 40 rynkach na całym świecie.
Aby pomóc zoptymalizować działalność, Omnicom kupuje dwie agencje, w tym berlińską agencję cyfrową Antoni, która rozpoczęła działalność w 2015 roku z Mercedes-Benz jako klientem założycielem. Przejęcie ma zostać zakończone w pierwszym kwartale 2022 roku.
Omnicom zgodził się również na przejęcie niemieckiej firmy PR OSK, która będzie działać jako samodzielna agencja w ramach działu PR Omnicom, a także odgrywać wiodącą rolę w Team X. Agencja oferuje PR, media społecznościowe i inne usługi marketingowe.
(MAC, 22.09.2021)
