Ruszyła kampania informująca o zmianie standardu nadawania telewizji naziemnej
Kampania ma pomóc telewidzom w przygotowaniu się do zmiany standardu nadawania (screen YouTube.com/Instytut Łączności - Państwowy Instytut Badawczy)
Rozpoczęła się kampania społeczna informująca o zmianie standardu nadawania telewizji naziemnej na DVB-T2/HEVC.
Kampania "Gotowi na DVB-T2?" realizowana jest przez Instytut Łączności we współpracy z nadawcami telewizyjnymi, Kancelarią Premiera, Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Krajową Radą Radiofonii i Telewizji oraz Urzędem Komunikacji Elektronicznej.
Kampania ma pomóc telewidzom w przygotowaniu się do zmiany standardu nadawania, która nastąpi w połowie 2022 roku.
Spoty będą pojawiać się w TVP, Polsacie, TVN, TV Puls, TV Trwam i Stopklatce. Pierwszy skierowany jest do osób planujących zmianę odbiornika na nowy. Przypomina o sprawdzeniu, czy kupowany sprzęt jest w stanie odbierać programy nadawane w DVB-T2/HEVC. Odbiór telewizji naziemnej w standardzie DVB-T2/HEVC będzie bowiem wymagać telewizora wyposażonego w odpowiednie funkcje. Drugi z przygotowanych filmów skupia się na zaletach, jakie daje DVB-T2/HEVC.
W ramach kampanii ruszył serwis informacyjny Gov.pl/cyfrowaTV, gdzie można znaleźć aktualności oraz teksty informacyjne i poradniki związane z DVB-T2/HEVC.
Zmiana standardu będzie wprowadzana etapami wiosną 2022 roku.
(KOZ, 21.09.2021)