Dziennikarka zmienia branżę po ponad 30 latach  |  Odejście z WPP Media  |  Urósł zysk netto nadawcy TV Puls  |  Zygmunt Chajzer i Robert Motyka poprowadzą program  |  Prezeska Kino Świat  |  Producent "Jednego z dziesięciu" dla TVP ze wzrostem  |  Najczęściej odwiedzane serwisy sportowe  |  Plenerowe koncerty wśród propozycji Radia Zet  |  Odejścia z Grupy ZPR Media  |  Wyniki spółki Metroport  |  Operator Asta-Net uruchomi  |  Pierwszy podcast Bankier.pl  |  Badanie na temat lobbingu  |  AI nie zastąpi fotoreporterów, ale z redaktorami pójdzie łatwiej  |  Reklamy w warszawskim metrze  |  Value Media i GPD z kampanią  |  Oshee wykorzystuje współpracę  |  Apple i Google mają usunąć DeepSeek ze sklepów z aplikacjami w Niemczech  |  Chiński reporter ranny po ataku ukraińskich dronów  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dziennikarka zmienia branżę po ponad 30 latach  |  Odejście z WPP Media  |  Urósł zysk netto nadawcy TV Puls  |  Zygmunt Chajzer i Robert Motyka poprowadzą program  |  Prezeska Kino Świat  |  Producent "Jednego z dziesięciu" dla TVP ze wzrostem  |  Najczęściej odwiedzane serwisy sportowe  |  Plenerowe koncerty wśród propozycji Radia Zet  |  Odejścia z Grupy ZPR Media  |  Wyniki spółki Metroport  |  Operator Asta-Net uruchomi  |  Pierwszy podcast Bankier.pl  |  Badanie na temat lobbingu  |  AI nie zastąpi fotoreporterów, ale z redaktorami pójdzie łatwiej  |  Reklamy w warszawskim metrze  |  Value Media i GPD z kampanią  |  Oshee wykorzystuje współpracę  |  Apple i Google mają usunąć DeepSeek ze sklepów z aplikacjami w Niemczech  |  Chiński reporter ranny po ataku ukraińskich dronów  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dziennikarka zmienia branżę po ponad 30 latach  |  Odejście z WPP Media  |  Urósł zysk netto nadawcy TV Puls  |  Zygmunt Chajzer i Robert Motyka poprowadzą program  |  Prezeska Kino Świat  |  Producent "Jednego z dziesięciu" dla TVP ze wzrostem  |  Najczęściej odwiedzane serwisy sportowe  |  Plenerowe koncerty wśród propozycji Radia Zet  |  Odejścia z Grupy ZPR Media  |  Wyniki spółki Metroport  |  Operator Asta-Net uruchomi  |  Pierwszy podcast Bankier.pl  |  Badanie na temat lobbingu  |  AI nie zastąpi fotoreporterów, ale z redaktorami pójdzie łatwiej  |  Reklamy w warszawskim metrze  |  Value Media i GPD z kampanią  |  Oshee wykorzystuje współpracę  |  Apple i Google mają usunąć DeepSeek ze sklepów z aplikacjami w Niemczech  |  Chiński reporter ranny po ataku ukraińskich dronów  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: INTERNET

Dodano: Wrzesień 20, 2021

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Norweski wydawca Schibsted ma ponad milion cyfrowych prenumeratorów

Redakcje "Aftonbladet" i "Svenska Dagbladet" mają siedzibę w centrum Sztokholmu (fot. materiały prasowe)

Norweski wydawca prasy Schibsted poinformował, że ma ponad 1 mln cyfrowych prenumeratorów płatnych treści oferowanych przez należące do koncernu tytuły w Szwecji i Norwegii.

Jak oświadczyła w komunikacie szefowa koncernu Siv Juvik Tveitnes, wynik jest "kamieniem milowym zarówno dla Schibsted, jak i dla całej branży mediów". "Przez lata wiele się nauczyliśmy. Odnieśliśmy sukces, gdyż nasze gazety rozwijamy wspólnie z czytelnikami. W ostatnim czasie dojrzał również rynek" - stwierdziła Juvik Tveitnes.

Wydawana przez Schibsted szwedzka popołudniówka "Aftonbladet" była pierwszą redakcją w Skandynawii, która już 2003 roku wprowadziła odpłatność za dostęp do artykułów, oferując czytelnikom ekskluzywne treści pod nazwą "Aftonbladet Plus". Z czasem w ramach abonamentu można było również pobrać bezpłatnie przewodniki turystyczne lub wziąć udział w programie odchudzania albo nauczyć się biegać długie dystanse.

Ostatnio oferta została rozszerzona o testy konsumenckie (próbowanie produktów spożywczych dostarczanych do domu), darmowe filmy do streamingu (partnerstwo z siecią kin) oraz menedżery piłkarskie (gry online). "W »Aftonbladet« zainwestowaliśmy w sportowe relacje na żywo" - podkreśliła Siv Juvik Tveitnes. 

Według koncernu "początkowo niewielu wierzyło, że model płatności online ma przyszłość" oraz, że "stanie się najważniejszym źródłem przychodów wydawnictwa". W 2010 roku w mającej nieco ponad 10 mln mieszkańców Szwecji "Aftonbladet" miał 115 tys. cyfrowych subskrybentów, dziś liczba ta przekroczyła 250 tys.

Wydawnictwo Schibsted, które jest w Szwecji wydawcą również dziennika "Svenska Dagbladet", a w Norwegii gazet "VG", "Aftenposten, "Bergens Tidende" oraz "Stavanger Aftenblad", ma łącznie prawie 1,5 mln prenumeratorów, cyfrowych oraz tradycyjnych.

W opinii Siv Juvik Tveitnes "ważnym czynnikiem sukcesu było zgromadzenie wszystkich osób zajmujących się abonamentami w różnych redakcjach w jednej jednostce organizacyjnej". "Widzimy, że to przyniosło korzyści naszym gazetom. Zainwestowaliśmy również w podnoszenie naszych kompetencji, przede wszystkim w zakresie analizy danych" - zaznaczyła Tveitnes.

(DAN, 20.09.2021)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.