Reakcje po rozpoczęciu sprzedaży TVN  |  Cezary Gmyz ma przeprosić  |  Polsat reaktywuje kultowy program  |  Szef rady nadzorczej Grupy Kino Polska  |  Orange Polska kupił lokalnych operatorów  |  Udziały nadawcy Super FM  |  Oglądalność teleturnieju "Va Banque" w TVP 2  |  Pora emisji "Tańca z gwiazdami" w Polsacie  |  Powstanie serial na podstawie książki Katarzyny Bondy  |  Tytuły poradniczo-rozrywkowe nadal z dwucyfrowymi spadkami  |  Do Polsat News powróci cykl reportersko-śledczy  |  Nowy serial Netflixa z Martą Żmudą Trzebiatowską  |  Ruszył lokalny newsletter  |  Velvet zmienia brief w trakcie przetargu  |  Firma Prymat szuka agencji  |  PKO Bank Polski pyta o narzędzia  |  USP Zdrowie  |  Netflix zawarł umowę z FIFA na transmisje kobiecych mundiali w piłce nożnej  |  OpenAI we Włoszech ma zapłacić 15 mln euro za wykorzystywanie danych użytkowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Reakcje po rozpoczęciu sprzedaży TVN  |  Cezary Gmyz ma przeprosić  |  Polsat reaktywuje kultowy program  |  Szef rady nadzorczej Grupy Kino Polska  |  Orange Polska kupił lokalnych operatorów  |  Udziały nadawcy Super FM  |  Oglądalność teleturnieju "Va Banque" w TVP 2  |  Pora emisji "Tańca z gwiazdami" w Polsacie  |  Powstanie serial na podstawie książki Katarzyny Bondy  |  Tytuły poradniczo-rozrywkowe nadal z dwucyfrowymi spadkami  |  Do Polsat News powróci cykl reportersko-śledczy  |  Nowy serial Netflixa z Martą Żmudą Trzebiatowską  |  Ruszył lokalny newsletter  |  Velvet zmienia brief w trakcie przetargu  |  Firma Prymat szuka agencji  |  PKO Bank Polski pyta o narzędzia  |  USP Zdrowie  |  Netflix zawarł umowę z FIFA na transmisje kobiecych mundiali w piłce nożnej  |  OpenAI we Włoszech ma zapłacić 15 mln euro za wykorzystywanie danych użytkowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Reakcje po rozpoczęciu sprzedaży TVN  |  Cezary Gmyz ma przeprosić  |  Polsat reaktywuje kultowy program  |  Szef rady nadzorczej Grupy Kino Polska  |  Orange Polska kupił lokalnych operatorów  |  Udziały nadawcy Super FM  |  Oglądalność teleturnieju "Va Banque" w TVP 2  |  Pora emisji "Tańca z gwiazdami" w Polsacie  |  Powstanie serial na podstawie książki Katarzyny Bondy  |  Tytuły poradniczo-rozrywkowe nadal z dwucyfrowymi spadkami  |  Do Polsat News powróci cykl reportersko-śledczy  |  Nowy serial Netflixa z Martą Żmudą Trzebiatowską  |  Ruszył lokalny newsletter  |  Velvet zmienia brief w trakcie przetargu  |  Firma Prymat szuka agencji  |  PKO Bank Polski pyta o narzędzia  |  USP Zdrowie  |  Netflix zawarł umowę z FIFA na transmisje kobiecych mundiali w piłce nożnej  |  OpenAI we Włoszech ma zapłacić 15 mln euro za wykorzystywanie danych użytkowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: INTERNET

Dodano: Wrzesień 20, 2021

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Norweski wydawca Schibsted ma ponad milion cyfrowych prenumeratorów

Redakcje "Aftonbladet" i "Svenska Dagbladet" mają siedzibę w centrum Sztokholmu (fot. materiały prasowe)

Norweski wydawca prasy Schibsted poinformował, że ma ponad 1 mln cyfrowych prenumeratorów płatnych treści oferowanych przez należące do koncernu tytuły w Szwecji i Norwegii.

Jak oświadczyła w komunikacie szefowa koncernu Siv Juvik Tveitnes, wynik jest "kamieniem milowym zarówno dla Schibsted, jak i dla całej branży mediów". "Przez lata wiele się nauczyliśmy. Odnieśliśmy sukces, gdyż nasze gazety rozwijamy wspólnie z czytelnikami. W ostatnim czasie dojrzał również rynek" - stwierdziła Juvik Tveitnes.

Wydawana przez Schibsted szwedzka popołudniówka "Aftonbladet" była pierwszą redakcją w Skandynawii, która już 2003 roku wprowadziła odpłatność za dostęp do artykułów, oferując czytelnikom ekskluzywne treści pod nazwą "Aftonbladet Plus". Z czasem w ramach abonamentu można było również pobrać bezpłatnie przewodniki turystyczne lub wziąć udział w programie odchudzania albo nauczyć się biegać długie dystanse.

Ostatnio oferta została rozszerzona o testy konsumenckie (próbowanie produktów spożywczych dostarczanych do domu), darmowe filmy do streamingu (partnerstwo z siecią kin) oraz menedżery piłkarskie (gry online). "W »Aftonbladet« zainwestowaliśmy w sportowe relacje na żywo" - podkreśliła Siv Juvik Tveitnes. 

Według koncernu "początkowo niewielu wierzyło, że model płatności online ma przyszłość" oraz, że "stanie się najważniejszym źródłem przychodów wydawnictwa". W 2010 roku w mającej nieco ponad 10 mln mieszkańców Szwecji "Aftonbladet" miał 115 tys. cyfrowych subskrybentów, dziś liczba ta przekroczyła 250 tys.

Wydawnictwo Schibsted, które jest w Szwecji wydawcą również dziennika "Svenska Dagbladet", a w Norwegii gazet "VG", "Aftenposten, "Bergens Tidende" oraz "Stavanger Aftenblad", ma łącznie prawie 1,5 mln prenumeratorów, cyfrowych oraz tradycyjnych.

W opinii Siv Juvik Tveitnes "ważnym czynnikiem sukcesu było zgromadzenie wszystkich osób zajmujących się abonamentami w różnych redakcjach w jednej jednostce organizacyjnej". "Widzimy, że to przyniosło korzyści naszym gazetom. Zainwestowaliśmy również w podnoszenie naszych kompetencji, przede wszystkim w zakresie analizy danych" - zaznaczyła Tveitnes.

(DAN, 20.09.2021)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.