Rada Etyki Mediów ocenia program TVN  |  Youtuber dołączył do wPolsce24  |  Gremi Media wydawcą kwartalnika  |  Credit Agricole prowadzi przetarg  |  Oglądalność "Sanatorium miłości" i "Pana Mamy" w TVP  |  Polsat Play  |  Polityka Insight z podcastem  |  Program Bosackiej w Canal+ Kuchnia  |  Wyniki serialu "Teściowie"  |  CBS Reality stracił korzystną pozycję  |  Nadawca Studiomed TV ze wzrostem  |  Stars.tv poszerzył zasięg  |  Portal Gazeta.pl uruchomił "Projekt Magazyn"  |  Przejście z Kantar do Deloitte  |  OMD wygrywa  |  Canon Polska pracuje  |  Salestube partnerem  |  Wicenaczelny nowego działu "The Washington Post"  |  Trump przedłuży termin dla TikToka, jeśli ten nie znajdzie inwestora  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 44 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Rada Etyki Mediów ocenia program TVN  |  Youtuber dołączył do wPolsce24  |  Gremi Media wydawcą kwartalnika  |  Credit Agricole prowadzi przetarg  |  Oglądalność "Sanatorium miłości" i "Pana Mamy" w TVP  |  Polsat Play  |  Polityka Insight z podcastem  |  Program Bosackiej w Canal+ Kuchnia  |  Wyniki serialu "Teściowie"  |  CBS Reality stracił korzystną pozycję  |  Nadawca Studiomed TV ze wzrostem  |  Stars.tv poszerzył zasięg  |  Portal Gazeta.pl uruchomił "Projekt Magazyn"  |  Przejście z Kantar do Deloitte  |  OMD wygrywa  |  Canon Polska pracuje  |  Salestube partnerem  |  Wicenaczelny nowego działu "The Washington Post"  |  Trump przedłuży termin dla TikToka, jeśli ten nie znajdzie inwestora  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 44 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Rada Etyki Mediów ocenia program TVN  |  Youtuber dołączył do wPolsce24  |  Gremi Media wydawcą kwartalnika  |  Credit Agricole prowadzi przetarg  |  Oglądalność "Sanatorium miłości" i "Pana Mamy" w TVP  |  Polsat Play  |  Polityka Insight z podcastem  |  Program Bosackiej w Canal+ Kuchnia  |  Wyniki serialu "Teściowie"  |  CBS Reality stracił korzystną pozycję  |  Nadawca Studiomed TV ze wzrostem  |  Stars.tv poszerzył zasięg  |  Portal Gazeta.pl uruchomił "Projekt Magazyn"  |  Przejście z Kantar do Deloitte  |  OMD wygrywa  |  Canon Polska pracuje  |  Salestube partnerem  |  Wicenaczelny nowego działu "The Washington Post"  |  Trump przedłuży termin dla TikToka, jeśli ten nie znajdzie inwestora  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 44 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Dział: INTERNET

Dodano: Wrzesień 20, 2021

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Norweski wydawca Schibsted ma ponad milion cyfrowych prenumeratorów

Redakcje "Aftonbladet" i "Svenska Dagbladet" mają siedzibę w centrum Sztokholmu (fot. materiały prasowe)

Norweski wydawca prasy Schibsted poinformował, że ma ponad 1 mln cyfrowych prenumeratorów płatnych treści oferowanych przez należące do koncernu tytuły w Szwecji i Norwegii.

Jak oświadczyła w komunikacie szefowa koncernu Siv Juvik Tveitnes, wynik jest "kamieniem milowym zarówno dla Schibsted, jak i dla całej branży mediów". "Przez lata wiele się nauczyliśmy. Odnieśliśmy sukces, gdyż nasze gazety rozwijamy wspólnie z czytelnikami. W ostatnim czasie dojrzał również rynek" - stwierdziła Juvik Tveitnes.

Wydawana przez Schibsted szwedzka popołudniówka "Aftonbladet" była pierwszą redakcją w Skandynawii, która już 2003 roku wprowadziła odpłatność za dostęp do artykułów, oferując czytelnikom ekskluzywne treści pod nazwą "Aftonbladet Plus". Z czasem w ramach abonamentu można było również pobrać bezpłatnie przewodniki turystyczne lub wziąć udział w programie odchudzania albo nauczyć się biegać długie dystanse.

Ostatnio oferta została rozszerzona o testy konsumenckie (próbowanie produktów spożywczych dostarczanych do domu), darmowe filmy do streamingu (partnerstwo z siecią kin) oraz menedżery piłkarskie (gry online). "W »Aftonbladet« zainwestowaliśmy w sportowe relacje na żywo" - podkreśliła Siv Juvik Tveitnes. 

Według koncernu "początkowo niewielu wierzyło, że model płatności online ma przyszłość" oraz, że "stanie się najważniejszym źródłem przychodów wydawnictwa". W 2010 roku w mającej nieco ponad 10 mln mieszkańców Szwecji "Aftonbladet" miał 115 tys. cyfrowych subskrybentów, dziś liczba ta przekroczyła 250 tys.

Wydawnictwo Schibsted, które jest w Szwecji wydawcą również dziennika "Svenska Dagbladet", a w Norwegii gazet "VG", "Aftenposten, "Bergens Tidende" oraz "Stavanger Aftenblad", ma łącznie prawie 1,5 mln prenumeratorów, cyfrowych oraz tradycyjnych.

W opinii Siv Juvik Tveitnes "ważnym czynnikiem sukcesu było zgromadzenie wszystkich osób zajmujących się abonamentami w różnych redakcjach w jednej jednostce organizacyjnej". "Widzimy, że to przyniosło korzyści naszym gazetom. Zainwestowaliśmy również w podnoszenie naszych kompetencji, przede wszystkim w zakresie analizy danych" - zaznaczyła Tveitnes.

(DAN, 20.09.2021)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.