Przychody Nielsena urosły w 2020 roku o 13,3 proc.
Firma, kierowana przez Agnieszkę Gosiewską, zanotowała dwucyfrowy wzrost przychodów (fot. materiały prasowe)
Spółka AGB Nielsen Media Research (działa pod marką Nielsen Media) w 2020 roku zwiększyła przychody ze sprzedaży, w porównaniu z 2019 rokiem.
Ze sprawozdania spółki zamieszczonego w Krajowym Rejestrze Sądowym wynika, że jej przychody ze sprzedaży danych i oprogramowania rok do roku wzrosły o 13,3 proc., do 29,2 mln zł.
Przychody krajowe urosły o 25,5 proc., do 22 mln zł, a wpływy z zagranicy spadły o 12,5 proc., do 7,2 mln zł.
Koszty działalności operacyjnej wyniosły 23,5 mln zł i były o 11,7 proc. większe niż rok wcześniej.
Jak czytamy w sprawozdaniu, 1 sierpnia 2020 roku doszło do reorganizacji w Grupie Nielsen, która polegała na sprzedaży części działalności zajmującej się badaniami rynku detalicznego. Tym samym jedyną działalnością grupy pozostają badania rynku mediowego. Zysk ze zbycia inwestycji wyniósł 23,4 mln zł.
Spółka zapłaciła 8,4 mln zł podatku dochodowego wobec 3,4 mln zł rok wcześniej. 2020 rok zakończyła z 16,3 mln zł zysku netto, podczas gdy w 2019 roku zanotowała 2,6 mln zł straty. 11 mln zł zostanie wypłacone w formie dywidendy właścicielowi - holenderskiej spółce AGB Nielsen Media Research TAM Holding BV. 5,2 mln zł przeznaczone będzie na pokrycie strat z lat poprzednich, a 122 tys. zł - na kapitał zapasowy.
Nielsen od lipca 2021 roku powiększy panel telemetryczny o kolejnych 510 gospodarstw domowych - do 3050. Ze sprawozdania złożonego w KRS wynika, że jeszcze w tym roku będzie on liczyć łącznie 3500 gospodarstw.
Od połowy 2019 roku szefową Nielsen Media jest Agnieszka Gosiewska, która zastąpiła Elżbietę Gorajewską.
(KOZ, 13.09.2021)