Słuchalność Trójki to już 1,8 proc., o ponad połowę mniej niż przed rokiem
Radiowa Trójka w najnowszej fali uzyskała najniższą słuchalność w historii badania Radio Track (fot. Jakub Kamiński/East News)
Słuchalność Programu III Polskiego Radia dalej spada. W okresie czerwiec-sierpień udział radiowej Trójki w czasie słuchania wyniósł 1,8 proc. Radio SuperNova notuje słabsze wyniki niż jego poprzednik - Radio Wawa.
Lider słuchalności - RMF FM - w najnowszej fali zdobył 29,5 proc., co oznacza wzrost z 28,4 proc. w tym samym okresie rok wcześniej. Słuchalność Radia Zet wzrosła z 12,1 proc. do 13,2 proc. Jest to najlepszy wynik Zetki od niemal czterech lat. Po raz ostatni wyższy udział - 13,5 proc. - radio zanotowało w okresie wrzesień-listopad 2017.
Program I zmniejszył udział z 5,2 proc. do 5,1 proc., a Program III - z 3,9 proc. do 1,8 proc. Do tej pory Trójka najgorszy rezultat - 1,9 proc. - zanotowała w okresie maj-lipiec 2021.
Wśród rozgłośni ponadregionalnych wyniki poprawiły: Vox FM (z 3,4 proc. do 3,7 proc.), Tok FM (z 2,4 proc. do 2,7 proc.), Antyradio (z 2,2 proc. do 2,5 proc.) i RMF Classic (z 1,3 proc. do 1,5 proc.).
Najchętniej słuchaną siecią radiową była Eska, która umocniła się na pozycji lidera, zwiększając udział z 7,7 proc. do 8,3 proc.
Nadające od 5 maja Radio SuperNova miało 1,2 proc. słuchalności, podczas gdy jego poprzednik, Radio Wawa rok wcześniej uzyskało 2 proc.
- Modyfikując format stacji, liczyliśmy się z tym, że pierwsze wyniki badań słuchalności okażą się mniej korzystne, bo niektórzy dotychczasowi słuchacze mogą odejść, a potencjalni nowi jeszcze nie mieli okazji usłyszeć, jak dobrze brzmi SuperNova - komentuje Paweł Szaniawski, wiceprezes Radia Eska i prezes spółek, do których należą koncesje Radia Vox FM, Radia SuperNova i Eski Rock. - Obserwujemy już zmianę struktury naszych słuchaczy. To jednak dopiero początek drogi, a doświadczenia rynku pokazują, że w podobnych przypadkach trzeba poczekać. Radio to medium, które wymaga cierpliwości - stwierdza Szaniawski.
Wciąż jednak na rzecz Radia SuperNova zaliczane są wskazania przez respondentów Radia Wawa. Karencja w przypadku zmiany nazwy wynosi pół roku.
Dane: badanie Radio Track, realizowane przez Kantar. (KOZ)
(KOZ, 10.09.2021)