Reakcje po rozpoczęciu sprzedaży TVN  |  Cezary Gmyz ma przeprosić  |  Polsat reaktywuje kultowy program  |  Szef rady nadzorczej Grupy Kino Polska  |  Orange Polska kupił lokalnych operatorów  |  Udziały nadawcy Super FM  |  Oglądalność teleturnieju "Va Banque" w TVP 2  |  Pora emisji "Tańca z gwiazdami" w Polsacie  |  Powstanie serial na podstawie książki Katarzyny Bondy  |  Tytuły poradniczo-rozrywkowe nadal z dwucyfrowymi spadkami  |  Do Polsat News powróci cykl reportersko-śledczy  |  Nowy serial Netflixa z Martą Żmudą Trzebiatowską  |  Ruszył lokalny newsletter  |  Velvet zmienia brief w trakcie przetargu  |  Firma Prymat szuka agencji  |  PKO Bank Polski pyta o narzędzia  |  USP Zdrowie  |  Netflix zawarł umowę z FIFA na transmisje kobiecych mundiali w piłce nożnej  |  OpenAI we Włoszech ma zapłacić 15 mln euro za wykorzystywanie danych użytkowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Reakcje po rozpoczęciu sprzedaży TVN  |  Cezary Gmyz ma przeprosić  |  Polsat reaktywuje kultowy program  |  Szef rady nadzorczej Grupy Kino Polska  |  Orange Polska kupił lokalnych operatorów  |  Udziały nadawcy Super FM  |  Oglądalność teleturnieju "Va Banque" w TVP 2  |  Pora emisji "Tańca z gwiazdami" w Polsacie  |  Powstanie serial na podstawie książki Katarzyny Bondy  |  Tytuły poradniczo-rozrywkowe nadal z dwucyfrowymi spadkami  |  Do Polsat News powróci cykl reportersko-śledczy  |  Nowy serial Netflixa z Martą Żmudą Trzebiatowską  |  Ruszył lokalny newsletter  |  Velvet zmienia brief w trakcie przetargu  |  Firma Prymat szuka agencji  |  PKO Bank Polski pyta o narzędzia  |  USP Zdrowie  |  Netflix zawarł umowę z FIFA na transmisje kobiecych mundiali w piłce nożnej  |  OpenAI we Włoszech ma zapłacić 15 mln euro za wykorzystywanie danych użytkowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Reakcje po rozpoczęciu sprzedaży TVN  |  Cezary Gmyz ma przeprosić  |  Polsat reaktywuje kultowy program  |  Szef rady nadzorczej Grupy Kino Polska  |  Orange Polska kupił lokalnych operatorów  |  Udziały nadawcy Super FM  |  Oglądalność teleturnieju "Va Banque" w TVP 2  |  Pora emisji "Tańca z gwiazdami" w Polsacie  |  Powstanie serial na podstawie książki Katarzyny Bondy  |  Tytuły poradniczo-rozrywkowe nadal z dwucyfrowymi spadkami  |  Do Polsat News powróci cykl reportersko-śledczy  |  Nowy serial Netflixa z Martą Żmudą Trzebiatowską  |  Ruszył lokalny newsletter  |  Velvet zmienia brief w trakcie przetargu  |  Firma Prymat szuka agencji  |  PKO Bank Polski pyta o narzędzia  |  USP Zdrowie  |  Netflix zawarł umowę z FIFA na transmisje kobiecych mundiali w piłce nożnej  |  OpenAI we Włoszech ma zapłacić 15 mln euro za wykorzystywanie danych użytkowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: PRASA

Dodano: Wrzesień 07, 2021

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Edipresse Polska zwiększyło zysk o ponad 140 proc.

Edipresse wydaje m.in. dwutygodnik "Viva!"

Edipresse Polska SA w 2020 roku zanotowało zysk netto w wysokości 3,72 mln zł (1,53 mln zł w 2019 roku). Spółka wypłaci 54,72 mln zł dywidendy.

Zysk EBIDTA w 2020 roku wyniósł 9,25 mln zł (5,72 mln zł rok wcześniej). Przychody ze sprzedaży to w 2020 roku 92,36 mln zł (wobec 123,36 mln zł w 2019 roku). Złożyły się na nie: 54,46 mln zł ze sprzedaż prasy i powierzchni reklamowej oraz 37,90 mln zł z pozostałej sprzedaży (w tym książek).

Jak napisano w komunikacie, mniejsze przychody spółki spowodowane były m.in. negatywnym wpływem pandemii na rynek reklamowy. "Podobnie jak inni wydawcy zanotowaliśmy spadek przychodów reklamowych w obszarze magazynów oraz eventów, natomiast miniony rok był rekordowy w naszej działalności internetowej. (...) Obecnie zdecydowana większość zysków Edipresse Polska pochodzi z obszaru digital" - komentuje Maciej Klepacki, dyrektor generalny Edipresse Polska SA.

Decyzją walnego zgromadzenia Edipresse Polska SA cały zysk netto spółki za rok obrotowy 2020 (3,72 mln zł) powiększony o zysk spółki z lat ubiegłych (51 mln zł) zgromadzony w kapitale zapasowym przeznaczy na wypłatę dywidendy w wysokości 54,72 mln zł dla jednego akcjonariusza - Edipresse Groupe SA, właściciela Edipresse Polska.

Przeciętne zatrudnienie w Edipresse Polska SA wyniosło w 2020 roku 118 osób (155 rok wcześniej), w tym 85 w administracji (113 w 2019 roku) i 33 w redakcjach (42 w 2019 roku).

W 2020 roku spółka przestała wydawać dwutygodnik people "Flesz. Gwiazdy & Styl" oraz czasopisma skierowane do rodziców małych dzieci: "Mamo, to Ja" i "Twoje Dziecko".

W maju br. ogłoszono sprzedaż biznesów Edipresse Polska spółce Burda Media Polska. Transakcja obejmuje przejęcie portfolio prasowego (dwutygodniki "Party" i "Viva!" oraz tytuły z segmentu true stories) i online (m.in. Wizaz.pl, Polki.pl, Party.pl, Viva.pl, Urodazycia.pl, Mamotoja.pl, Gotujmy.pl). W tej sprawie spółki czekają na decyzję Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

(KRY, 07.09.2021)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.