Polsat i TVN w sierpniu zwiększyły udział w rynku
TVN poprawił wyniki zarówno w grupie ogólnej, jak i komercyjnej (fot. Paweł Wodzynski/East News)
W sierpniu Polsat i TVN zwiększyły udział w widowni telewizyjnej w grupie ogólnej, a TVN - również w komercyjnej.
W grupie ogólnej prowadził TVP 1, uzyskując 8,9 proc. udziału w rynku, co oznacza spadek z 9,49 proc. w sierpniu 2020 roku. Telewizyjna Jedynka, obok TVP Sport, transmitowała w sierpniu Letnie Igrzyska Olimpijskie w Tokio. Udział Polsatu wzrósł z 7,95 proc. do 8,18 proc., a TVN - z 6,61 proc. do 7,23 proc. TVP 2 zanotowała niewielki spadek z 6,78 proc. do 6,75 proc. Pierwszą piątkę zamykał TVN 24, notując 5,47 proc. wobec 5,14 proc. rok wcześniej.
W pierwszej dziesiątce znalazły się również: TVP Info - 4,09 proc. (spadek z 4,63 proc.), TV Puls - 3,75 proc. (wzrost z 3,39 proc.), TVN Siedem - 3,59 proc. (wzrost z 3,42 proc.), TV 4 - 2,95 proc. (spadek z 3,9 proc.) i TTV - 2,05 proc. (spadek z 2,2 proc.).
W grupie komercyjnej prowadził TVN, zdobywając 9,34 proc. udziału, co oznacza wzrost z 8,26 proc. Polsat zmniejszył udział z 9,3 proc. do 9,05 proc., TVP 1 - z 5,3 proc. do 5,03 proc., a TVP 2 - z 5,62 proc. do 4,75 proc.
Dalej były: TV Puls - 4,66 proc. (wzrost z 3,83 proc.), TVN Siedem - 4,36 proc. (wzrost z 4,22 proc.), TVN 24 - 3,19 proc. (wzrost z 3,05 proc.), TTV - 3,12 proc. (spadek z 3,52 proc.), TV 4 - 2,75 proc. (spadek z 3,64 proc.) i Puls 2 - 2,47 proc. (wzrost z 2,31 proc.).
Dane: Nielsen Media.
(KOZ, 03.09.2021)