Nowy „Press”: Schwertner bez presji, Marszał od Urbana, Stopa nie przeklina

Wrześniowy numer "Press" już w sprzedaży. Polecamy
Janusz Schwertner z Onetu nie ma wątpliwości: „Jarosław Kaczyński chciałby jak najszybciej spełniać swoje marzenia. A na pewno gdzieś wśród tych marzeń jest zlikwidowanie Onetu”. W nowym „Press” nagradzany dziś reporter, któremu kiedyś splajtowała własna gazeta, choć pierwsze pieniądze zarobił na reklamie bukmacherki.
Ponadto we wrześniowym numerze "Press":
- Dociekamy, dlaczego wyciek służbowych maili z prywatnej skrzynki ministra Dworczyka oraz ujawnienie korespondencji premiera nie odbiły się należnym echem w mediach?
- Był jak kamikadze. Życie i śmierć holenderskiego dziennikarza Petera R. de Vriesa to opowieść o dziennikarstwie śledczym, jego zagrożeniach, dylematach i granicach. Oraz o skutkach ich przekraczania.
- Nie jestem trollem – mówi Michał Marszał, twórca social mediów „Tygodnika NIE”. - To zabawne, że ktoś spodziewa się, że mój szef, Jerzy Urban, który ma 88 lat, wymyśla memy i sam je wrzuca do internetu.
- „Kopalnia” pokazuje, że można pisać o piłce nożnej bez „wysokiego pressingu”, „stałych fragmentów gry” czy „wrzutek z głębi pola”. „Z całym szacunkiem, ale nie każdy może napisać tekst do »Kopalni«, choć wielu osobom wydaje się, że są w stanie to zrobić” – mówi nam twórca tego niezwykłego pisma.
- Dojna zmiana w public relations. Zdarza się, że w mediach prorządowych gra się na dwa fronty – rano jesteś dziennikarzem, popołudniami doradzasz PR-owo politykom władzy. Ostatecznie – porzucasz dziennikarstwo. U nas przegląd nazwisk.
- Karolinę Lewestam poprosiliśmy o zdradzenie tajników warsztatu publicystki prasowej. Zrobiła to na swój sposób w osobistym tekście o problemie z ADD.
- Najlepiej o aptekach nie pisać w ogóle. Redaktorzy, prawnicy, właściciele aptek wiedzą, że prawo farmaceutyczne zbyt głęboko wkracza w swobodę działalności dziennikarskiej. Jednak na razie mogą tylko drżeć ze strachu lub cenzurować się sami.
- Karol Stopa, powszechnie szanowany komentator tenisa w Eurosporcie, klął jak szewc i nie wiedział, że ma włączony mikrofon. Kto mu wybaczył i dlaczego prawie wszyscy?
- Kiedyś wyłącznie grali tam w gry, teraz lubują się w zagrywkach politycznych. Twitch ostro wkracza w nie tylko amerykańską politykę.
- „Mój felieton o prezesie Obajtku nie był prowokacją, lecz jakiegoś rodzaju wystawieniem nowego naczelnego na próbę. Twierdzono powszechnie, że dzienniki Polska Press będą nadal niezależne. Ja to zweryfikowałem” – mówi nam Jan Miszczak, były już felietonista rzeszowskich „Nowin”, który naraził się nowym władzom koncernu.
- Czym jest copywriting, a czym storytelling. Rozstrzygamy to ze specjalistami. Jedno jest pewne: na modzie na storytelling da się zarobić.
- Krytyka to nie hejt. Ale i tak rani. Wygląda na to, że wszystkim dziennikarzom przydałby się terapeuta. Przegląd domowych sposobów na zranione ego.
- Gwiazdy YouTube’a pilnują się, by nie zostać bohaterami internetowych awantur – nie chcą ryzykować reputacji. To znaczy utraty pieniędzy.
- Co z tym Clubhouse’em? Miał być hitem i powiewem świeżości w komunikacji. A coraz częściej gadka jest drętwa.
- Nie tylko heheszki. Ani sukcesy, ani porażki nie wpływają na wizerunek Piotra Żyły. Zdobył złoto na Mistrzostwach Świata w skokach narciarskich i pozostał mistrzem świata w kategorii wywiad.
- Dla wielu bankowość jest nudna, ale gdy spojrzymy na nasz Bank BNP Paribas czy na ING, nagle widać, że można robić rzeczy ważne i jednocześnie przynoszące biznes – mówi nam Dariusz Maciołek, AD Marketer Roku, dyrektor marketingu w Banku BNP Paribas.
W „Press” poza tym:
- Zapis debaty „Różnorodność i inkluzywność w biznesie”. Dlaczego firmy biorą na swoje barki zadania państwa? Jak wybierać tematy, w które się angażujemy? Jak wspierać różnorodność?
- Telewizja & wideo trendy – sekcja specjalna. (Kliknij, aby pobrać raport)
"Press" do nabycia w dobrych salonach prasowych oraz online.
(CP, 02.09.2021)
