TVN z największym odsetkiem widzów kablowo-satelitarnych, TVP 1 - naziemnych
W przypadku TVN widzowie telewizji kablowo-satelitarnej stanowią 72 proc. widowni (fot. Andrea Piacquadio/Pexels)
Wśród głównych stacji TVN ma największy odsetek widzów kablowo-satelitarnych, a TVP 1 - naziemnych.
TVP dominuje w telewizji naziemnej
W okresie styczeń-lipiec średnia oglądalność minutowa (AMR) TVP 1 wynosiła 664 tys. widzów, z czego 269 tys. to byli widzowie naziemni (41 proc.), a 395 tys. kablowo-satelitarni (59 proc.).
W przypadku TVP 2 widzowie naziemni odpowiadali za 39 proc. wszystkich widzów (tj. 208 tys. spośród 531 tys.), a Polsatu - 36 proc. (tj. 188 tys. z 524 tys.). Widzów kablowo-satelitarnych było odpowiednio 324 tys. (TVP 2) i 335 tys. (Polsat).
W TVN widzowie odbierający stację drogą naziemną odpowiadali za 28 proc. widowni (127 tys. z 449 tys. widzów), a TVN Siedem - za 34 proc. (81 tys. z 235 tys.). TVN w każdej minucie miał 322 tys. widzów w sieciach kablowych i drogą satelitarną (72 proc.), a TVN Siedem - 155 tys. (66 proc.).
TVN liderem w płatnej telewizji
- TVN ma najwyższy spośród analizowanych kanałów udział widzów kablowo-satelitarnych - widać tę przewagę zarówno w grupie ogólnej, jak i w tzw. grupie komercyjnej 16-49 lat - mówi Joanna Nowakowska, communications & market analysis manager w agencji mediowej Wavemaker. - Oznacza to, że stacja relatywnie lepiej sobie radzi w bardziej konkurencyjnym środowisku płatnej telewizji, gdzie ludzie mają dostęp od kilkudziesięciu do kilkuset kanałów - tłumaczy Nowakowska i dodaje: - Z kolei TVP 1 na przykład relatywnie większą popularność ma wśród widzów z dostępem tylko do bezpłatnej naziemnej TV, z ofertą nieco ponad 30 kanałów. Taki wynik to m.in. pochodna profilu widza naziemnego i płatnego.
TVP 1 liderem całego rynku
W okresie styczeń-lipiec średni udział TVP 1 w rynku wynosił 10,58 proc. (w grupie ogólnej) i 6,59 proc. (w grupie komercyjnej). Przewaga Jedynki nad TVN była znacznie większa wśród widzów naziemnych (TVP 1 - 14,49 proc., TVN - 6,92 proc.) niż kablowych (TVP 1 - 8,74 proc., TVN - 7,84 proc.).
TVN prowadził w grupie komercyjnej, uzyskując 9,32 proc., ale wśród widzów naziemnych lepszy wynik osiągnął Polsat (10,55 proc.).
Dane: Nielsen Media.
(KOZ, 27.08.2021)